دکتر ستون فقرات در تهران

سبک زندگی و کارکردن طولانی باعث شده است تا بسیاری از ما خواسته و ناخواسته دچار مشکلاتی چون سردرد، مشکل ستون فقرات یا گردن درد شویم. اما راه چاره برای درمان این مشکلات چیست؟

متخصص ستون فقرات کیست؟

پزشکی که به صورت حرفه‌ای، در زمینه درمان بیماری‌های مربوط به ستون فقرات فعالیت می‌کند، متخصص ستون فقرات نام دارد. به طور کلی، تخصص گردن و ستون فقرات جزو تخصص‌های این پزشک است. متخصصان این حوزه در زمینه درمان کمر یا عارضه‌های مربوط به ستون فقرات، تخصص دارند و اغلب شامل افراد زیر هستند:

• جراح مغز و اعصاب
  • متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
  • متخصص مغز و اعصاب
  • متخصص بیهوشی و روماتولوژی.

با دیدن چه علائمی باید به دکتر ستون فقرات مراجعه کنیم؟

کمر درد، درد پشت و گردن درد، از شایع‌ترین عارضه‌هایی است که بسیاری از ما با توجه به سبک زندگی خود و شرایط کاری با آن درگیر هستیم. از آن جایی که در هیچ شرایطی نباید علائمی را که بدن‌تان به صورت درد از خود نشان می‌دهد، نادیده بگیرید، در صورتی که کمر دردتان شدت گرفت، بایستی به متخصص مراجعه کنید. در صورتی که علائم زیر را داشتید، زمان آن رسیده که به یک دکتر ستون فقرات مراجعه کنید:

• درد مزمن: در صورتی که دردتان با استراحت و درمان‌های خانگی، از بین نرود.
  • درد شدید: در صورتی که درد، قسمت‌های دیگری از بدن به جز کمرتان را نیز درگیر کند. مثلا ناحیه پا و به خصوص کف پا تیر بکشد.
  • بی حسی یا ضعف و گزگز: اگر حس کردید کمر دردتان با گزگز یا مورمور شدن در قسمت دیگری مثل ناحیه پا یا ستون فقرات‌تان همراه است، یا دچار ضعف در این نواحی باشید.
  • درد شدید در مواقع خاص: اگر در زمان‌هایی مثل دراز کشیدن، درد ستون فقرات‌تان شدیدتر می‌شود.
  • مشکل در دفع ادرار یا مدفوع: گاهی این عارضه نیز به کمر درد یا درد ستون فقرات شما مرتبط است.
  • کاهش وزن غیرطبیعی یا تب ناگهانی.

دکتر ستون فقرات چه بیماری هایی را درمان می‌کند؟

ستون فقرات دارای 26 مهره است که از نخاع ما محافظت می‌کند و شرایط ایستادن و خم شدن را برایمان مهیا می‌سازد. در شرایطی که این مهره‌ها دچار آسیب یا اختلال شود، بایستی به دکتر ستون فقرات مراجعه کرد. متخصص ستون فقرات، به درمان بیماری‌های زیر می‌پردازد:

• مشکلات دیسک دژنراتیو، کمر، گردن
  • بیماری‌های مفصلی
  • فتق دیسک
  • پوکی استخوان
  • اختلال مفصل ساکروایلیاک (خاصره‌ای خاجی)
  • سیاتیک
  • تغییر شکل ستون فقرات
  • شامل اسکولیوز (خمیدگی طرفی ستون فقرات) و قوز
  • عفونت ستون فقرات
  • تنگی کانال نخاعی
  • تومور ستون فقرات
  • ترومای ستون فقرات
  • اسپوندیلوز (تنگ شدن فضای بین مهره‌ها)
  • اسپوندیلولیستزی (تغییر مکان مهره به‌طرف جلو)
  • رگ به رگ شدن، کشش
  • آرتروز مفاصل مانند مفصل زانو،‌ مفصل ران، ستون فقرات

بیشتر بخوانید: مرکز rTMS در تهران

بهترین متخصص گردن و ستون فقرات برای درمان شما چه اقداماتی انجام می‌دهند؟

بهترین متخصص کمر و ستون فقرات که کار خود را به خوبی بلد باشد، تمام روش‌های درمان جراحی و غیرجراحی را بایستی به شما ارائه دهد و با ذکر معایب و مزایای هر روش، دید کلی از بیماری و درمان آن به شما بدهد. همچنین بهترین متخصص گردن و ستون فقرات به تمام سوالات شما به درستی پاسخ داده و شما را قانع می‌کند که روش درمانی مناسب را با توجه به شرایط‌تان انتخاب کنید. یک متخصص خوب، شما را ناامید نکرده و از رفتن پیش دکتر و متخصصان دیگر منع نمی‌کند. در صورتی که نیاز به جراحی باشد، متخصص کاربلد، هرگز شما را تحت فشار نمی‌گذارد. با شرح کامل شرایط، در نهایت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید، به جراحی ستون فقرات اقدام کنید یا خیر. البته قبل از جراحی، متخصص خوب، روش‌های درمانی دیگر را بررسی کرده و آخرین گزینه را جراحی انتخاب می‌کند. در نهایت، بهترین متخصص دیسک کمر در تهران، کسی است که به تمام درمان‌های جراحی و غیر جراحی ستون فقرات اشراف کافی داشته باشد و ارزان‌ترین، موثرترین و بهترین روش درمانی را برای شما انتخاب کند که عارضه خطرناکی برای سلامت شما نداشته باشد.اگر به دنبال بهترین دکتر ستون فقرات تهران یا متخصص گردن در تهران هستید، می‌توانید از مشاوره متخصصان کلینیک دکتر کربلایی، استفاده کنید.

خدمات کلینیک تخصصی ستون فقرات، دیسک کمر و گردن دکتر کربلایی

اگر به دنبال دکتر متخصص ستون فقرات در تهران هستید، سری به کلینیک تخصصی دیسک کمر دکتر کربلایی بزنید. این کلینیک با جمعی از بهترین متخصصان تهران، از بهترین متخصص ستون فقرات در تهران ، متخصص دیسک گردن، متخصص اعصاب و روان، و متخصصان دیگر بهره گرفته است. مدیریت کلینیک برعهده دکتر کربلایی بوده که متخصص اعصاب و روان و روانپزشک مجموعه هستند. این کلینیک با بهره‌گیری از مجرب‌ترین و پیشرفته‌ترین روش‌های درمانی، برای درمان بیماران عزیز، اقدام می‌کند.

کلینیک تخصصی ستون فقرات در تهران

به طور کلی، جراحی‌های اسکولیوز و انحنای ستون فقرات به موارد زیادی بستگی دارد. از هزینه بستری در بیمارستان گرفته تا وسایل، ابزار و تجهیزاتی که داخل بدن کار گذاشته می‌شود. دستمزد جراح، متخصص بیهوشی، پیوندهای استخوانی همه از سری مواردی است که تعیین کننده هزینه این جراحی است. برخی از این هزینه‌ها ممکن است توسط بیمه پوشش داده شود. اما در کل این جراحی، از جراحی‌های پرهزینه و گران محسوب می‌شود.

قبل از آن، باید با جراح‌تان صحبت کنید و تمام این موارد را به طور دقیق از او بپرسید. او هم وظیفه دارد شما را در جریان تمام جزئیات، عوارض و موثر بودن یا نبودن درمان‌های آن بگذارد.

در صورتی که کودک شما، دچار انحنای ستون فقرات بوده یا با مشکلات مربوط به طناب نخاعی دست و پنجه نرم می‌کند، و این عارضه، با علائمی همچون ضعف، بی حالی یا بی حسی همراه است، یعنی اعصاب نخاعی او تحت فشار قرار گرفته است. در نهایت، با مراجعه به کلینیک درمانی، پس از معاینه و انجام آزمایشات مختلف، احتمالا تیم درمانی فرزندتان ترکیبی از جراح اعصاب، متخصص ستون فقرات و دکترهای دیگر باشد.

اکثر بیماری‌های مربوط به دیسک کمر با استراحت و درمان‌های دارویی و فیزیوتراپی درمان می‌شود. جراحی صرفا در موارد خاص، کاربرد دارد و با وجود پیشرفت‌های زیادی که درمان دیسک کمر داشته، احتمالا آخرین گزینه، جراحی باشد.