متخصص مغز و اعصاب در شمال تهران

درگیری با بیماری‌های مربوط به سیستم عصبی، باعث می‌شود تا افراد در صورت لزوم  به متخصص مغز و اعصاب نیاز پیدا کنند. سیستم عصبی از دو بخش مرکزی و محیطی تشکیل شده است. سیستم عصبی مرکزی، شامل مغز و نخاع بوده و سیستم عصبی محیطی، نورون‌ها و سایر اندام و اعضای بدن را در بر می‌گیرد. دکتر مغز و اعصاب به درمان غیر جراحی بیماری‌های مغز و اعصاب می‌پردازد.

بسیاری از بیماری‌ها هستند که بر سیستم عصبی و مغز تاثیر می‌گذارند. زمانی که مغز آسیب می‌بیند، بسیاری از عملکردهای بدن، تحت تاثیر قرار گرفته و زندگی فرد را مختل می‌کند. بعضی از بیماری‌های مغز و اعصاب، پیشرفته یا مزمن بوده و برخی دیگر را می‌توان به کمک پزشک مغز و اعصاب یا متخصص نورولوژی درمان یا کنترل کرد. اگر به دنبال متخصص نورولوژی در تهران هستید، این مطلب را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: نوار مغزی چیست؟

متخصص مغز و اعصاب (نورولوژیست) کیست؟

نورولوژیست یا دکتر مغز و اعصاب، فرد متخصصی است که پس از تحصیل در رشته پزشکی، به صورت تخصصی در زمینه مغز و اعصاب درس خوانده است. در اصل، پزشک عمومی، بعد از 4 سال رزیدنتی در تخصص بیماری‌های مغز و اعصاب، می‌تواند خود را نورولوژیست بداند و به درمان بیماری‌هایی همچون صرع، لرزش و خواب رفتن دست و پا، دوبینی، کمردردهای مزمن، بیماری‌های عروق مغزی و سکته مغزی بپردازد.

با دیدن چه علائمی باید به متخصص نورولوژی مراجعه کنیم؟

افراد بلافاصله بعد از دیدن علائم مشخص، بایستی به نورولوژیست مراجعه کنند. چرا که برخی از این علائم پیش رونده هستند و در صورتی که به موقع تشخیص داده نشوند، می‌توانند تاثیر جبران ناپذیری روی بدن بیمار باقی بگذارند. با مراجعه به موقع می‌توان بیماری را کنترل و از پیشرفت آن جلوگیری کرد. در صورتی که به طور ناگهانی، این علائم را در خود دیدید، حتما به متخصص نورولوژیست مراجعه کنید:

• ضعف عضلانی
  • انواع مختلف سردرد
  • اختلال در راه رفتن و حفظ تعادل
  • بیهوشی
  • پایین آمدن سطح هوشیاری
  • اختلال در حواس پنجگانه
  • نقص حافظه

دکتر مغز و اعصاب چه بیماری هایی را درمان می‌کند؟

اختلال در اعصاب مرکزی، یکسری علائم و نشانه‌های خاص دارد. در صورتی که دچار این علائم شدید، بایستی به دنبال یک دکتر مغز و اعصاب خوب باشید. دکتر مغز و اعصاب در درمان بیماری‌های زیر به شما کمک می‌کند:

• درمان انواع سردردهای تنشی، میگرنی، نورالژی و..
  • سرگیجه، اختلال در راه رفتن و عدم تعادل
  • تشنج یا صرع
  • اختلالات مربوط به حافظه مثل دمانس عروقی یا آلزایمر، سکته مغزی، تنگی عروق مغزی و ..
  • بیماری‌های حرکتی مثل پارکینسون یا لرزش دست و سر
  • بیماری‌های عصبی مثل ام اس
  • اختلالات اعصاب محیطی مثل نوروپاتی، بی حسی یا گزگز دست و پا
  • بیماری ستون فقرات مثل درد گردن و کمردرد
  • اختلالات خواب و عدم داشتن خواب عمیق

بهترین دکتر مغز و اعصاب برای درمان شما چه اقداماتی انجام می‌دهد؟

بهترین دکتر مغز و اعصاب، علاوه بر اینکه در مصاحبه بالینی وقت زیادی می‌گذارد و شرح حال کامل از بیمار می‌گیرد، با دقت و صبور بوده و به حرف‌های وی گوش می‌دهد. در بعضی از موارد لازم است ته چشم بیمار دیده شود و در نهایت از روش‌های تشخیصی مثل نوار مغز، نقشه مغزی یا تصویربرداری‌ها و یا نوار عصب و عضله استفاده می‌کند. متخصص مغز و اعصاب، درمان بیماریهایی از مغز را به عهده دارد که نیاز به جراحی ندارند. اگر نیاز به جراحی باشد، به جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات، ارجاع داده می‌شوید و اگر بحث اختلالات روانی در میان باشد، روانپزشک‌ به کمک می‌آید.

بهترین متخصصان مغز و اعصاب تهران در کلینیک دکتر کربلایی

اگر به دنبال بهترین نورولوژیست در تهران هستید، کلینیک دکتر کربلایی می‌تواند در روند درمان، کمک‌تان کند. مدیریت کلینیک، به عهده آقای دکتر کربلایی است که یکی از روانپزشکان و متخصصان اعصاب و روان شناخته‌شده هستند و ویزیت بیماران مغز و اعصاب توسط همکاران نورولوژیست ایشان انجام می‌شود. بنابراین ویزیت بیماران مغز و اعصاب در فضایی صورت می‌گیرد که متخصص اعصاب و روان هم حضور دارد و در صورت داشتن همپوشانی اختلال، می‌توان از تخصص ایشان استفاده کرد. صبر و دقت یک دکتر، تاثیر زیادی در درمان بیمار و اعتماد بیمار به او دارد. دکتر کربلایی و تیم ایشان با دقت و صبری که دارند، علاوه بر امنیت روانی که در شما ایجاد کرده، با روش درمانی موثر و به روز، همچون آر تی ام اس، تی دی سی اس و... اقدام به درمان شما می‌کند. کلینیک دکتر کربلایی، مجهز به تمام دستگاه‌های پیشرفته در زمینه مغز و اعصاب از جمله نوروفیبدک، بیوفیدبک و... است. ابزارهای دقیقی همچون نوار عصب و عضله ژاپنی، نوار مغزی استرالیایی که در کلینیک وجود دارد، از جمله برندهای ممتاز جهانی به کار گرفته شده است که در تشخیص، دقیق عمل می‌کند.

دکتر متخصص مغز و اعصاب خوب در شمال تهران

کلینیک مغز و اعصاب دکتر کربلایی، با بهره‌گیری از تیم حرفه‌ای و تجهیزات مدرن و پیشرفته آماده خدمات رسانی به بیماران عزیز در محدوده شمال تهران است. افراد در محله های زیر به این کلینیک دسترسی بهتری دارند:

• دکتر متخصص مغز و اعصاب محمودیه تهران
  • دکتر متخصص مغز و اعصاب زعفرانیه تهران
  • دکتر متخصص مغز و اعصاب ولنجک تهران

ابتدا یک شرح حالی از شما با توجه به بیماری و زمان بروز علائم می‌گیرند. سپس با توجه به شکایت اصلی‌تان از بیماری، به معاینه سر و گردن و ته چشم، اندام‌ها، مشاهده رفلکس‌ها و ضعیت تعادل و... می‌پردازند. با توجه به معاینات انجام گرفته، با استفاده از ابزار پاراکلینیکی بیماری را تشخیص می‌دهند. روش‌های درمانی متفاوتی برای درمان بیماری‌های مغز و اعصاب وجود دارد از جمله دارودرمانی، جراحی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی و... که با توجه به بیماری، تجویز می‌شود.

یک متخصص مغز و اعصاب، پس از گذراندن دوره پزشکی عمومی، تخصص خود را در زمینه مغز و اعصاب دنبال کرده است تا به درمان بیماری‌هایی مثل تشنج، ام اس، میگرن، سرگیجه و... بپردازد. در حالی که یک روانپزشک، پزشک متخصصی است که پس از گذراندن دوره پزشکی عمومی خود، در زمینه اعصاب و روان تحصیل کرده و تخصص گرفته است تا به درمان بیماری‌هایی مثل افسردگی، اضطراب و بیماری‌های مربوط به روان افراد بپردازد.

در این مورد ممکن است دچار مشکلات عروقی مانند آنوریسم مغزی شده باشید که در آن شریان‌های مغزی به صورت بادکنکی درمی‌آیند. بایستی سریعا به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید تا روند درمان‌تان سریع‌تر بررسی شود.

مشکلات مربوط به اعصاب مرکزی، طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها را در بر می‌گیرد که درمان آن‌ها مستلزم یک تشخیص به موقع و موثر است. در این زمینه، کلینیک دکتر کربلایی می‌تواند کمک‌تان کند تا هرچه سریع‌تر با توجه به بیماری، روند تشخیص و درمان بیماری شما عزیزان، انجام شود

دیدگاه کاربران
اکبرشوقی