دکتر سردرد و میگرن در تهران

سیستم عصبی انسان، مهم‌ترین قسمت بدن او است که سایر قسمت‌های بدن را فرماندهی می‌کند. در صورت اختلال در این قسمت، کار سایر اندام‌ها هم مختل شده و در این صورت، نیاز به یک متخصص مغز و اعصاب است که به خوبی در این زمینه دانش و مهارت کافی را داشته باشد و با تسلطی که در این زمینه دارد، درمان موثری ارائه دهد. سردردهایی که معمولا همراه با علائم دیگری چون سرگیجه، تهوع و حالت نبض دار هستند، به طور ناگهانی شروع شده و با نور و صدا شدت پیدا می‌کنند، معمولا از سری سردردهای مربوط به سیستم عصبی است که آن را میگرن می‌نامند. اگر به دنبال دکتر سردرد هستید و یا قصد پیدا کردن یک کلینیک سردرد خوب را دارید، این مطلب را بخوانید.

متخصص سردرد کیست؟

متخصص سردرد یا دکتر میگرن، همان متخصص مغز و اعصاب است که دوره‌های مربوط به تشخیص و درمان سردرد را گذرانده و تبحر کافی را در این زمینه دارد. اگر سردردتان، شما را به پیدا کردن یک دکتر خوب برای سردرد کشانده است، ابتدا توسط پزشکان عمومی ویزیت شده و در نهایت برای بررسی تخصصی‌تر، به متخصص مغز و اعصاب ارجاع داده می‌شوید.

با دیدن چه علائمی باید به دکتر سردرد مراجعه کنیم؟

سردردهای ساده‌ای که گاهی در اثر خم کردن سر، کم خوابی، کم آبی و .. رخ می‌دهند، اغلب با استراحت درمان می‌شوند. اما سردردهایی که ناشی از یک حمله عصبی یا نورولوژیک هستند، مثل تومورهای مغزی یا خونریزی مغزی، میگرن مزمن، فشار مغز و..به صورت تخصصی باید تحت درمان قرار بگیرد. اگر با یکی از علائم زیر روبرو شدید، حتما به کلینیک تخصصی میگرن مراجعه کنید:

• استفراغ به خصوص در ساعات اولیه روز
  • گیجی و منگی
  • درد یا سفتی در ناحیه گردن
  • کاهش سطح هوشیاری
  • اختلال در بینایی
  • ضعف قسمتی از صورت یا بدن

دکتر صرع در تهران در کلینیک دکتر کربلایی

انواع سردرد چیست؟

تشخیص نوع سردرد با توجه به علائم  و بررسی شرح حال بیمار و معاینه دقیق او است. بسیاری از انواع سردرد با دارو و روش‌های درمانی جایگزین، قابل درمان هستند. انواع سردرد را می‌توان به صورت زیر تقسیم کرد:

• سردرد اولیه
  • سردرد ثانویه

در سردردهای اولیه، درد سر شما ارتباطی با هیچ بیماری زمینه‌ای ندارد. در واقع این درد، به دلیل فرایندهای مغزی شما به وجود آمده و دلیل آن در خود سر است. سردردهایی از جمله :

• میگرن
  • سردرد خوشه‌ای
  • سردرد تنشی

سردردهای ثانویه در اثر بیماری زمینه‌ای به وجود می‌آیند. مانند:

• تومور
  • سردردهای سرویکوژنیک
  • سردرد ناشی از بیماری
  • سردرد ناشی از مننژیت
  • سردرد نخاعی
  • سردرد سینوسی

بهترین متخصص سردرد و میگرن برای درمان شما چه اقداماتی انجام می‌دهند؟

اگر به دنبال بهترین متخصص مغز و اعصاب برای سردرد خود هستید، باید ابتدا بدانید که یک دکتر خوب برای سردرد شما چه اقداماتی انجام می‌دهد. زمانی که برای سردرد به دکتر مراجعه می‌کنید، ابتدا تمام علائم شما به صورت دقیق بررسی شده و در صورتی که نیاز باشد، به متخصص مغز و اعصاب ارجاع داده می‌شوید. یک متخصص خوب، روش‌های درمانی مختلف را با توجه به شرایط بیمار در نظر می‌گیرد. ابتدا با توجه به نوع بیماری از شما آزمایشات مختلف یا سی تی اسکن گرفته می‌شود و بعد از بررسی دقیق بهترین روش درمانی را برای شما به کار می‌گیرد. یک دکتر خوب، شما را در جریان کارها و روال درمانی قرار می‌دهد. با توجه به نوع سردرد شما، پزشک آزمایش‌های مختلفی را تجویز می‌کند و در نهایت بهترین روش درمانی با عوارض کمتر و موثرتر را انتخاب می‌کند. در واقع، پزشک متخصص سردرد در کلینیک تخصصی، جدیدترین و به روزترین روش درمانی را به بیمار مبتلا به سردرد ارائه می‌دهد. البته این اقدام پس از معاینه دقیق نورولوژیک و انجام اقدامات پاراکلینیک است.

تعداد جلسات و هزینه بیوفیدبک در کلینیک دکتر کربلایی

خدمات کلینیک تخصصی سردرد و میگرن دکتر کربلایی

پیدا کردن یک دکتر متخصص سردرد در تهران ، معمولا یکی از چالش‌هایی است که بیماران با آن روبرو هستند؛ دکتری که بتواند درست تشخیص داده و درمان موثری ارائه دهد. یکی از بهترین کلینیک‌های میگرن در تهران ، کلینیک دکتر علی کربلایی است. متخصص مغز و اعصاب این کلینیک به عنوان بهترین دکتر متخصص میگرن در تهران ، در کلینیک میگرن تهران مشغول به فعالیت است. در کلینیک تخصصی درمان سردرد تهران، با یک کلینیک چند تخصصی روبرو هستید که انواع سردردهای میگرنی، تنشی، کلاستر و بیماری‌های دیگر مربوط به مغز و اعصاب و روان را درمان می‌کند.

سوالات متداول در مورد روند درمانی سردرد و میگرن

1. آیا میگرن ژنتیکی است؟ از مادر به فرزند منتقل می‌شود؟

در ۷۵ درصد از افراد مبتلا به میگرن، این مسأله ژنتیکی بوده اما لزوما از مادر به فرزند منتقل نمی‌شود.

1. روشی وجود دارد که قبل از میگرن بتوان از حمله آن جلوگیری کرد؟

بهترین روش جلوگیری از میگرن، شناخت محرک‌های آن است که با آگاهی و پرهیز از آن‌ها می‌توانید تا حد زیادی از میگرن جلوگیری کنید.

1. آقایی ۴۰ ساله هستم که گاهی پشت چشم سمت چپ و قسمت چپ سرم دچار درد می‌شود. آیا این میگرن است؟

تشخیص میگرن در افراد، باید توسط متخصص پس از معاینه و بررسی عوامل مختلف زندگی فرد، انجام شود.

1. آیا تغییرات آب و هوایی روی میگرن تاثیر می‌گذارد؟

بله، تغییرات آب و هوا، تغییر سطح و تغییر دما در سفر می‌تواند روی حمله میگرن تاثیر گذار باشد.

1. آیا طب سوزنی برای درمان میگرن موثر است؟

طب سوزنی اصلی نیاز به مهارت و تخصص دارد که در ایران هنوز کسی مهارت طب سوزنی چینی را ندارد. بنابراین درمان موثری با این روش مشاهده نشده است.

1. بعضی وقت‌ها بعد از غذا خوردن در قسمت پشت چشم و کنار دو ابرو، احساس سردرد دارم  و گاهی به پشت سر در ناحیه گردن هم می‌رسد. آیا میگرن دارم؟

سردردهای میگرنی با شرایطی مثل غذا خوردن، مصرف ترشی یا غذای تند، تغییر آب و هوای شدید و.. خود را نشان می‌دهند. با این وجود برای تشخیص دقیق نیاز به معاینه است.

1. چرا گاهی وقت‌ها همراه با سردردم، دچار معده درد می‌شوم؟

یکی از علائم بروز میگرن در افراد، درگیری دستگاه گوارش آن‌ها است که برای درمان آن بایستی ابتدا به درمان سردرد بپردازید.

1. چرا موقع میگرن، سرم نبض دار می‌شود؟

این اتفاق به خاطر تنگ و گشاد شدن رگ‌های خونی مغز است که به صورت احساس ضربان در قسمت گیجگاهی، بروز می‌کند.