بهترین دکتر فوق تخصص صرع در تهران

آیا تا به حال کسی را از نزدیک دیدید که  ناگهان دچار صرع شود؟ یا خودتان تجربه تشنج داشتید؟ اگر به دنبال دکتر صرع هستید، در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه بهترین مرکز درمان صرع را پیدا کنید.

دکتر صرع کیست؟

باور اشتباهی که وجود دارد این است که اغلب مردم تشنج را همان صرع می‌دانند در صورتی که اینطور نیست. صرع نوعی بیماری مربوط به سیستم عصبی مرکزی است که با تکرار حملات تشنج همراه است. خبر خوب اینکه بیشتر افراد می‌توانند صرع را کنترل کرده و مهار کنند. متخصص صرع یا فوق تخصص تشنج، فردی است که تخصص خود را در مغز و اعصاب گرفته و به صورت تخصصی روی بیماری صرع، صرع در خواب، تشنج، و درمان آن در مرکز تخصصی صرع یا بیمارستان مشغول به کار است.

با دیدن چه علائمی باید به متخصص صرع مراجعه کنیم؟

بیماری صرع که اغلب به صورت تشنج بروز پیدا می‌کند، می‌تواند بر تمام فرایندهای مغزی اثر بگذارد. اگر فرد دچار بیماری صرع علائم زیر را داشته باشد مراجعه اورژانسی لازم است:

• گیجی موقت
  • صحبت کردن بریده بریده و نامفهوم
  • حرکات غیر قابل کنترل دست یا پا
  • از دست دادن هوشیاری
  • بروز علائم روانی
  • عدم بازگشت تنفس یا هوشیاری بعد از تشنج
  • حملات پشت سر هم
  • در صورت بارداری یا دیابت
  • جراحت یا آسیب در طول تشنج

مشاهده خدمات کلینیک میگرن در تهران

آمادگی‌های مورد نیاز برای ویزیت دکتر صرع

در مورد صرع، اگر پزشک عمومی برای درمان شما کافی نبود، به متخصص نورولوژی ارجاع می‌شوید. بهتر است قبل از ملاقات دکتر، چک لیستی از علائم و موقعیت خودتان در زمان بروز علائم و همچنین سوال‌هایی که قصد دارید از دکتر بپرسید، آماده کنید. این چک لیست می‌تواند شامل سوال‌های زیر باشد:

• ثبت جزئیات تشنج، زمان، نوع و مدت وقوع آن
  • توجه به داروهای فراموش شده یا اضافه شده، نخوابیدن کافی، استرس یا هیجانات بیرونی

خودتان را برای پاسخ به سوالاتی که پزشک ممکن است بپرسد، آماده کنید. در این مورد می‌توانید از اعضای خانواده یا فردی که در زمان تشنج همراه‌تان بوده، کمک بگیرید. سوالاتی از جمله:

• اولین بار چه زمانی تشنج کردید؟
  • آیا عاملی باعث تشنج یا تحریک آن شده است؟
  • آیا قبل و بعد از تشنج احساس یکسانی داشتید؟
  • آیا تشنج شما مکرر بوده است؟
  • علائم شما حین بروز تشنج چه بوده است؟
  • چه عواملی تشنج شما را بهبود می‌دهند؟
  • چه عواملی تشنج شما را افزایش می‌دهند؟

بهترین دکتر صرع برای درمان شما چه اقداماتی انجام می‌دهد؟

بهترین دکتر صرع در تهران یا هر کجای ایران که هستید، دکتری است که ابتدا علائم شما را به طور دقیق شناخته و مشکل شما را بررسی کرده و سپس با توجه به شرایط شما، روشی که کمترین عوارض و بیشترین تاثیر درمانی را دارد، انتخاب کند. برای تشخیص این بیماری معمولا پزشک تاریخچه‌ای از بیماری‌های شما را بررسی می‌کند. سپس چندین تست مختلف می‌گیرد تا بتواند دلیل صرع شما را پیدا کند. تست‌هایی که برای تشخیص این عارضه می‌دهید، شامل موارد زیر است:

• معاینات نورولوژیکی
  • تست خون
  • الکتروانسفالوگرام
  • سی تی اسکن
  • ام آر آی
  • پت اسکن
  • تست‌های نوروسایکولوژیک

بعد از تشخیص علت، پزشک معمولا برای درمان صرع، با دارو شروع می‌کند و در صورتی که موثر نبود، به جراحی روی می‌آورد. زمان مصرف و قطع، میران و دز دارو، معمولا کار راحتی نیست و حتما باید توسط پزشک‌تان تعیین شود. بسیاری از افرادی که در کودکی به تشنج‌های مداوم مبتلا بودند، با درمان دارویی بهبود پیدا کردند و حتی دیگر علائم‌شان نیز بازنگشت.

بیشتر بخوانید:نوار مغزی چیست؟

مرکز تخصصی صرع دکتر کربلایی

یکی از بهترین مرکز صرع در تهران ، مرکز تخصصی و پاراکلینیکی دکتر کربلایی است. مدیریت این کلینیک بر عهده دکتر علی کربلایی، متخصص اعصاب و روان است که با کمک همکاران متخصص مغز و اعصاب کلینیک به درمان بیماری‌های مربوط به مغز و اعصاب با پیشرفته‌ترین روش‌ها و دستگاه‌های درمانی از جمله بیوفیدبک، نوروفیدبک و .. در خدمت شما عزیزان می‌باشد.

آدرس کلینیک چندتخصصی دکتر کربلایی در تهران

تا به حال گزارشی مبنی بر افزایش ریسک ابتلا به کرونا در افراد دارای صرع وجود ندارد. در صورتی که فرد به بیماری زمینه‌ای مبتلا باشد یا دارای سیستم ایمنی ضعیف باشد، خطر ابتلای او به کرونا بیشتر می‌شود.

در بین افراد مبتلا، هیچ ارتباطی با نقص در عملکرد سیستم ایمنی وجود ندارد. با این حال ممکن است برخی افراد مبتلا به صرع به خاطر بیماری دیگر یا درمان‌های سرکوب‌گری که همزمان با صرع استفاده می‌کنند، دارای سیستم ایمنی ضعیف‌تری باشند.

اگرچه فاکتورهای ژنتیکی نیز موثر است اما این اتفاق قطعی نیست. در حال حاضر ۶ نوع سندروم صرع در ژن‌های مشخص شناسایی شده  ولی در بسیاری از افراد مبتلا تاثیر ژنتیک گزارش نشده است. عوامل محیطی هم در بروز صرع مؤثر هستند.

با احتمال بالای ۹۰ درصد، با وجود مصرف دارو، فرزند شما سالم به دنیا آمده و آسیبی به او نمی‌رسد. با این حال باید به طور مداوم در مدت بارداری زیر نظر پزشک متخصص باشید.

بله، داروهایی که از طریق جفت به جنین می‌رسند ممکن است چهار تا هشت درصد موجب نقص مادرزادی جنین شوند. این میزان، در افراد سالم برای جنین‌شان بین دو تا سه درصد است. البته با مشاوره پزشک متخصص زنان و زایمان و پزشک مغز و اعصاب، می‌توانید با کنترل مصرف داروها و میزان آ‌ن‌ها خیال خود را راحت کنید. فقط در نظر داشته باشید، به هیچ عنوان داروهای ضدصرع را در دوران بارداری به صورت سرخود مصرف یا قطع نکنیم.

این مادران ممکن است در دوران بارداری دچار خونریزی غیرمعمول شوند و گاهی ناچار به زایمان سزارین شوند. اغلب برای جلوگیری از این اتفاق، به مادران توصیه می‌شود تا ویتامین K  مصرف کنند، البته تمام قرص‌های ویتامین و مکمل نیز باید تحت نظر پزشک متخصص باشد.