دکتر متخصص آلزایمر در تهران


از یاد بردن خاطرات و اتفاقاتی که مهم‌ترین روزهای زندگی فرد را تشکیل داده، معمولا یک اتفاق ناگهانی نیست. برای نمونه این اتفاق، از فراموش کردن اسامی نزدیک‌ترین اعضای خانواده آغاز شده و تا مناسبت‌های مهم و سپس اختلالات مربوط به انجام کارهای روزمره ادامه دارد. به همین دلیل، چون روند آرام و تدریجی دارد، درمان این بیماری ممکن است به تعویق بیفتد. سلامت روان مهم‌ترین نکته‌ای است که اگر در طول زندگی به آن توجه کنید، در سالمندی دچار آلزایمر نخواهید شد. با انجام یکسری از مراقبت‌ها می‌توان از ابتلا به این عارضه پیشگیری و یا آن را کنترل کرد. در صورتی که به دنبال دکتر خوب برای آلزایمر هستید، این مطلب را مطالعه کنید.

دکتر آلزایمر کیست؟

آلزایمر بیماری است که با از بین رفتن سلول‌های مغز و کوچک شدن مغز همراه است. در اوایل این بیماری ممکن است صرفا حافظه نزدیک و کوتاه مدت خود را از دست بدهید و روند آهسته آن ممکن است فرایند درمان را به تعویق بیندازد. به همين دلیل، در صورت بروز علائم آلزایمر بایستی سریعا به پزشک مراجعه کنید. دکتر آلزايمر کسی است که به طور تخصصی بر روی درمان و تشخیص این بیماری کار می‌کند و تخصص کافی دارد. در واقع روانپزشک خوب در تهران پزشک اعصاب و روانی است که در زمینه آلزایمر و درمان افرادی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، مهارت کافی دارد.

با دیدن چه علائمی باید به متخصص آلزایمر مراجعه کنیم؟

علائمی که با دیدن آن باید به متخصص آلزایمر مراجعه کنید، شامل موارد زیر است:

  • اختلال در حافظه
  • اختلال در انجام کارهای روزمره
  • اختلال گفتار
  • گم کردن زمان و مکان
  • ضعف یا کاهش قدرت قضاوت
  • مشکل در تفکر
  • جابه جا گذاشتن اجسام
  • تغییر در حالات روحی و روانی
  • تغییرات شخصیتی

دکتر صرع در تهران در کلینیک دکتر کربلایی


آمادگی های مورد نیاز برای ویزیت دکتر آلزایمر

زمانی که تصمیم می‌گیرید به یک کلینیک درمان آلزایمر یا کلینیک تخصصی حافظه مراجعه کنید، بهتر است تمام جزئیات رفتارهای خود را یادداشت کرده و زمان و شرایطی هم که درگیر این بیماری می‌شوید به طور دقیق بنویسید. در این مورد، معمولا افراد خانواده اطلاعات دقیقی دارند، چون علائم بیماری آلزایمر معمولا توسط اطرافیان بیمار حس می‌شود و خود فرد درکی از اتفاقی که برای او در حال افتادن است، ندارد.

بهترین دکتر آلزایمر برای درمان شما چه اقداماتی انجام می‌دهد؟

درمان صد درصد و قطعی برای آلزایمر هنوز وجود ندارد. یک دکتر آلزایمر خوب، یا فوق تخصص دمانس کسی است که ترکیبی از روش‌های درمان را با توجه به شرایط و وضعیت بیمار پیش بگیرد. البته قبل از هر اقدامی، روش درمانی مورد نظر را به فرد یا همراه او توضیح داده و او را در جریان عوارض هر روش بگذارد. یک دکتر خوب گاهی از روش‌های کمکی زیر برای تشخیص آلزایمر استفاده می‌کند:

  1. تصویربرداری ام آر آی برای بررسی اندازه و حجم مغز
  2. تصویر برداری پت اسکن

پزشک معمولا روش تشخیصی ترکیبی را برای بررسی دقیق‌تر این بیماری پیش می‌گیرد تا در نهایت بتواند برای درمان یا کنترل آن روش قطعی ارائه دهد.


دستگاه rtms در تهران در کلینیک دکتر کربلایی


خدمات کلینیک تخصصی آلزایمر و دمانس دکتر کربلایی

کلینیک‌های زیادی وجود دارد که روی این بیماری کار می‌کنند. با این حال یکی از بهترین مراکز آلزایمر در تهران ، کلینیک دکتر کربلایی است. این کلینیک چند تخصصی با داشتن چندین متخصص در زمینه اعصاب و روان، روانشناسی و مغز و اعصاب، بهترین متخصص آلزایمر در تهران و بسیاری از تخصص‌های دیگر با مدیریت دکتر کربلایی، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. دکتر تیفا یکتانژاد دارای مدرک فوق تخصصی آلزایمر در این کلینیک مشغول به فعالیت هستند و از مراجعان محترم توسط تست مخصوص ارزیابی تخصصی حافظه و شناخت به عمل می‌آید.

آدرس متخصص آلزایمر در تهران

اگر به دنبال دکتر آلزایمر در تهران هستید می‌توانید با کلینیک در ارتباط باشید. این کلینیک، از برترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های درمانی اعم از نوروفیدبک، بیوفیدبک، آر تی ام اس و... برای پاسخگویی به شما، آماده خدمت رسانی است. برای آشنایی با مراحل و روش انجام روش درمانی نوروفیدبک مقاله نوروفیدبک چیست؟ را در دکتر کربلایی دنبال کنید.

آدرس کلینیک دکتر متخصص آلزایمر در شمال تهران

اشتراک :

در حال حاضر هنوز خیر. اگر چه با کمک داروها می‌توان آن را کنترل کرد و پیشرفت بیماری را کمتر کرد، اما هنوز روش درمان قطعی وجود ندارد. در صورتی که فردی از اعضای خانواده شما دچار این بیماری شده است بهتر است با فراهم کردن شرایط زیر، به او در کنترل کردن بیماری‌اش کمک کنید:

  • کم کردن کلسترول
  • ورزش‌های سبک
  • مطالعه و کنترل افسردگی
  • کارهایی مثل حفظ شعر، حل کردن جدول، خواندن شعرهای جدید
  • کاهش فشار خون
  • شرکت در فعالیت‌های اجتماعی
  • باغبانی

آلزایمر از آن دست بیماری‌هایی است که ذهن و جسم فرد را درگیر می‌کند و در صورتی که کنترل نشود، ممکن است مشکلاتی برای فرد و خانواده‌اش بوجود بیاورد. گاهی عواطف بچگانه، مظلومانه یا روحیه عبوس و لجوجانه بیمار، باعث سر رفتن حوصله یا بدرفتاری اطرافیان یا پرستاران با او می‌شود. در حالی که مطالعات نشان داده، با وجود از دست رفتن حافظه‌اش، از رفتارهای ناخوشایند اطرافیان دچار یاس شده و حال او بدتر می‌شود. درنتیجه، با وجودی که مراقبت از بیمار کار راحتی نیست، اما این سختی را با رنجش بیمارتان، کم ارزش نکنید. 

راه ثابت شده‌ای برای جلوگیری از آلزایمر وجود ندارد. اما هر روشی که برای کنترل ابتلا به بیماری‌های قلبی عنوان شده، به کاهش خطر ابتلای به آلزایمر نیز کمک می‌کند. ورزش، فعالیت‌های اجتماعی، کار کشیدن از ذهن با مطالعه و حفظ کردن، متفاوت انجام دادن کارهای روزمره، کنترل کلسترول و تغذیه سالم، و .. همه می‌تواند به جلوگیری از آلزایمر کمک کند.

اغلب، بیماری را در افراد بالای ۶۵ سال می‌بینید. اگرچه آلزایمر زودرس نیز ممکن است در سن پایین رخ دهد. با این حال، ۱۰ تا ۱۵ درصد سالمندان از آلزایمر خفیف رنج می‌برند و این رقم در افراد بالای ۸۵ سال تا ۵۰ درصد نیز اضافه می‌شود.

خیر، همانطور که گفته شد آلزایمر زودرس افراد پایین ۶۵ سال را درگیر می‌کند. بنابراین این يک باور غلط است.

از آنجایی که در آلزایمر، عقل دچار زوال می‌شود،  این اتفاق روی سیستم ایمنی افراد اثر می‌گذارد. بنابراین به صورت ویژه‌ای باید در برابر کرونا مراقب این افراد باشید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
نادیا مهدوی
 ارسال شده در : شنبه 10 مهر 1400

سلام وقتتون بخیر، بنده دبیرستانیم و ۱۷ سالمه و سه ساله که دارم اذیت میشم دقیق نمیدونم مشکلم چیه از اعصابه روح و روانه نمیدونم کافیه یه ربع کتاب بخونم سرم درد میگیره و خوابم میبره و همینطور یادم میره در روز یا درهفته سه بار که وسایلم رو که جابه جا کردم کجا گذاشتم و سه سال پیش شرایط روحی و روانی خوبیم نداشتم ممنون میشم کمکم کنید منو از درس و زندگیم انداخته دیگه

حسینی
 ارسال شده در : چهارشنبه 24 شهریور 1400

سلام مادر من آلزایمر خفیف در اثر گرفتگی عروق مغز دارد ولی بعد از گرفتن کرونا بدتر شده است ؟ آیا امیدی به برگشت هست؟ ضمنا پدرم به رحمت خدا رفت نمیدانم آیا میتوان به مادرم این خبر را بدهم یا خیر ؟

مدیر سایت
 ارسال شده در : چهارشنبه 28 مهر 1400

سلام بیماران آلزایمر پس از عفونت کووید وضعیت شناختیشون بدتر میشه ولی به مرور و با درمان ها به وضع قبلی برمیگردن.

مجید مرادی
 ارسال شده در : شنبه 13 شهریور 1400

با عرض سلام و ارادت خدمت شما پزشک محترم ..از شهرکرد مزاحم تون میشم پدرم حدود ۲ سالی هست که دچار آلزایمر شده و چند نوبت هم به پزشک مراجعه کردیم و ۳ نوبت هم به دکتر اصفهان بنام محمد رضا محقق بردیم ولی تاثیر چندانی نداشته ممنون میشم راهنمایی کنید

مدیر سایت
 ارسال شده در : چهارشنبه 28 مهر 1400

سلام در بیماری آلزایمر نیاز به ارزیابی کامل بیمار هستش، بایستی علل زمینه‌ای که مشکلات بیمار را تشدید میکنن برطرف کنیم.

همین امروز تماس بگیرید