دکتر متخصص تشنج در تهران

دکتر تشنج یا متخصص صرع کسی است که با عنوان متخصص تشنج ، به درمان بیماری‌های مربوط به تشنج، مثل صرع، تشنج تونیک کلونیک در مرکز تشنج در تهران یا هر شهر دیگری از ایران، مشغول به فعالیت است. یکی از اختلالاتی که در دستگاه عصبی اتفاق می‌افتد، تشنج است که در اثر اختلال در فعالیت‌های الکتریکی مغز، یک‌سری حرکات غیر ارادی، همراه با تکان‌های شدید در بدن فرد رخ می‌دهد که معمولا با از دست دادن هوشیاری همراه است.

با دیدن چه علائمی باید به متخصص تشنج مراجعه کنیم؟

تشنج با توجه به شدت و محل وقوع، می‌تواند از ۳۰ ثانیه شروع شده و تا دو دقیقه هم ادامه پیدا کند. در صورتی که بیش از سه دقیقه ادامه پیدا کند، حتما باید با اورژانس تماس بگیرید. در صورتی که به طور ناگهانی علائم زیر را در فرد دیدید، باید به پزشک مراجعه کنید:

• طعم عجیب و غریب در دهان
  • افتادن و کف کردن دهان
  • سردرگمی موقت
  • خیره شدن به یک نقطه
  • حرکات غیر قابل کنترل دست و پا
  • از دست دادن هوشیاری
  • علائم روانی همچون ترس یا اضطراب
  • اسپاسم عضلانی
  • فشار به فک
  • حرکت ناگهانی چشم
  • گاز گرفتن زبان
  • تغییرات خلق ناگهانی
  • عدم کنترل عملکرد مثانه یا روده

آمادگی‌های مورد نیاز برای ویزیت دکتر تشنج

زمانی که قصد دارید به مرکز تخصصی تشنج رفته و با بهترین دکتر برای تشنج ویزیت داشته باشید، قبل از آن احتمالا به یک دکتر عمومی مراجعه کردید. در برخی شرایط، فرد را به متخصص نورولوژیست یا متخصص اعصاب و روان، ارجاع می‌دهند. از آن جایی که زمان ملاقات و ویزیت معمولا کوتاه است بهتر است اطلاعات زیر را آماده کنید:

• جزئیات تشنج را به طور دقیق یادداشت کرده و زمان و نوع آن را ثبت کنید.
  • در صورتی که داروی فراموش‌ شده یا استرس و اضطراب دارید، دچار بی خوابی شدید یا در دوران پریود به سر می‌برید، همه را با جزئیات اعلام کنید.
  • برای اطلاع دقیق‌تر می‌توانید از افرادی کمک بخواهید که در زمان تشنج همراه‌تان بودند.
  • تغییرات دارویی، مکمل، ویتامین‌هایی که مصرف می‌کنید، همه را به طور دقیق یادداشت کنید.

در نهایت، هنگام ملاقات دکتر، این سوال‌ها را آماده کرده و از او بپرسید:

• آیا باید فعالیت‌هایم را کم کنم؟
  • آیا تشنج من مربوط به صرع است؟
  • آیا جایگزین دیگری برای درمان دارویی وجود دارد؟
  • عوارض درمان مورد نظر چیست؟

همچنین خودتان را برای پاسخ دادن به سوال‌هایی که دکتر ممکن است از شما بپرسد، آماده کنید. سوال‌هایی همچون:

• چه زمانی علائم شروع شد؟
  • چه دارویی مصرف کردید؟
  • چند بار تشنج کردید و چقدر زمان برد؟
  • دلیل آن را چه محرک جانبی می‌دانید؟
  • تشنج‌ها و علائم شبیه به هم بودند؟

و سوالاتی از این قبیل که به پزشک برای تشخیص بهتر و دقیق‌تر کمک کند.

بهترین دکتر تشنج برای درمان شما چه اقداماتی انجام می‌دهند؟

بهترین دکتر تشنج قبل از هر نسخه پیچی با توجه به شکایت شما از بیماری، معاینه خود را انجام می‌دهد. با توجه به اطلاعاتی که از معاینه به دست آورده، علائم موجود و سابقه خانوادگی بیماری، از تصویربرداری‌ برای تشخيص بهتر استفاده می‌کند. از سری کارهایی که برای معاینه دقیق‌تر انجام می‌شود، عبارت است از:

مرکز تخصصی تشنج دکتر کربلایی

اگر به دنبال بهترین دکتر تشنج در تهران هستید، کلینیک دکتر کربلایی با بهره گیری از مجرب‌ترین کادر درمان و متخصص، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. مدیریت این کلینیک با آقای دکتر کربلایی است که به عنوان روانپزشک و متخصص اعصاب و روان در این کلینیک فعالیت می‌کنند. برای دریافت وقت از دکتر تشنج در تهران می‌توانید به کلینیک چند تخصصی دکتر کربلایی مراجعه کرده و تحت نظر یکی از بهترین متخصص تشنج در تهران  تحت مراقبت و درمان قرار بگیرید. کلینیک مجهز به دستگاه‌های پیشرفته مثل نوروفیدبک، بیوفیدبک و.. و انواع روش‌های درمانی نوین بوده که در این کلینیک برای درمان موثر شما عزیزان به کار گرفته می‌شود.

آدرس دکتر متخصص تشنج در شمال تهران

از شایع‌ترین اختلالات این دوران، تب و تشنج است. در ۲ تا ۴ درصد کودکان در بازه سنی ۶ ماه تا ۵ سال این اختلالات دیده می‌شود.

خانم‌هایی که قبلا دچار تشنج هستند، اغلب قادر به بارداری سالم خواهند بود.

یکی از علامت‌های صرع تشنج است. البته داشتن تشنج، لزوما به معنای صرع نیست. بالا بودن تب، کمبود اکسیژن یا آسیب مغزی می‌تواند منجر به تشنج شود در حالی که صرع معمولا یک بیماری زمینه‌ای دارد.

به تشنجات خیلی خفیفی گفته می‌شود که معمولا هوشیاری فرد حفظ شده و افت پیدا نمی‌کند. برای نمونه هریک از علائم زیر می‌تواند نوعی تشنج کوچک باشد:

• بدون اراده ملچ و ملوچ کردن یا صدا درآوردن دهان
  • بدون اراده بازی با وسایل دم دست مثل خودکار
  • حرکات پرشی و بدون اراده دست یا پا به خصوص اول صبح
  • خیره شدن به یک نقطه بدون اراده

به هیچ عنوان، نه شما می‌توانید از کسی صرع بگیرید و نه کسی می‌تواند از شما صرع بگیرد.

روش غیر تهاجمی پت اسکن، برای تشخیص و بررسی کانون صرع و تشنج است.

طول دوره درمان و مدت مصرف دارو، به میزان بیماری شما بستگی دارد. در این مورد، برای تشخیص، باید مجددا معاینه شوید.

بله یکی از دلایل تشنج بی‌خوابی است. با این حال، باید عوامل دیگر بررسی و فرد معاینه شود.