مرکز نوروتراپی تهران


اگر در زمینه مشکلات روانشناسی یا آسیب به اعصاب محیطی و مغزی، به دنبال یک کلینیک مناسب هستید، مرکز نوروتراپی در تهران با پیشرفته‌ترین تجهیزات آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است. نوروتراپی روش درمانی جدیدی برای درمان مشکلات مغز و آسیب‌های ناشی از آن است. این روش درمانی در چند سال اخیر در دنیا پرکاربرد شده و به همین دلیل واژه نوروتراپی، ممکن است برای مخاطبان آن جدید باشد. برای انتخاب یک مرکز نوروتراپی خوب و  متخصص، کلینیک دکتر کربلایی از معروف‌ترین مراکز نوروتراپی در تهران است که آماده خدمت رسانی به شما با استفاده از مهمترین و پرکاربردترین تجهیزات نوروتراپی می‌باشد.

نوروتراپی چیست و چه مزایایی دارد؟ 

از آن جایی که سلول‌های تشکیل دهنده مغز ما را نورون‌ها تشکیل دادند، برای درمان نورون‌ها از نوروتراپی استفاده می‌شود. این واژه، ترکیبی از نورو به معنای عصب و تراپی به معنای درمان است. امتیاز مهمی که این روش درمانی دارد، این است که تاثیر نوروتراپی نسبت به عوارض آن پایدارتر و موثرتر است و عوارض کمی دارد. در نتیجه کسانی که به نسبت به عوارض دارو نگران هستند، به راحتی می‌توانند روش درمانی نوروتراپی را جایگزین کنند. همچنین ماندگاری بالای این روش درمانی نیز باعث شده تا مغز، عملکرد خود را به حالت نرمال برساند و در نتیجه اثری همیشگی داشته باشد. با توجه به تجهیزات گران قیمتی که این روش دارد، هزینه نوروتراپی اغلب بالا بوده که در کلینیک‌های مختلف بر اساس خصوصی یا غیرخصوصی بودن آن متفاوت است.

مهمترین و پرکاربردترین تجهیزات نوروتراپی

روش‌های درمانی زیادی وجود دارد که پزشک با توجه به نوع بیماری و تجهیزات، یک یا چند تکنیک درمانی را انتخاب کرده و روی بیمار اجرا می‌کند. از مهم‌ترین و پرکاربردترین تجهیزات نوروتراپی می‌توان به نوارمغزی، نقشه برداری مغزی، تحریک مغناطیسی فراجمجمه ای، تحریک الکتریکی مغز، نوروفیدبک و بیوفیدبک اشاره کرد.

  • نوار مغزی:

این تجهیز، جزو نوروتراپی محسوب نمی‌شود و تنها وسیله تشخیصی اختلالات مغز، اعصاب یا نورولوژی می‌باشد. در کل نوار مغز یا نوار عصب و عضله کاربرد تشخیصی دارند. نوار مغزی توسط سنسورهای ثبت کننده امواج مغز که روی کلاهی قرار گرفته، انجام شده و کلاه روی سر شما قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: نوار مغز یا EEG چیست؟ انواع نوار مغز


  • نقشه‌برداری مغز:

برای شروع درمان و تعیین پروتکل‌های درمانی کاربرد دارد. رنگ سبز در نقشه برداری مغزی، حالت طبیعی است. حالت غیر طبیعی به رنگ زرد، نارنجی یا قرمز است.

  • آر تی ام اس (RTMS):

یا تحریک مغناطیسی فراجمجمه‌ای، روی نواحی کوچک و محدود سلول‌های مغزی انجام می‌شود و می‌تواند در بهبود و درمان اختلالاتی از جمله افسردگی، اضطراب، وسواس، سردردهای میگرنی، پارکینسون و دردهای مزمن مؤثر باشد. این روش توسط مولد میدان مغناطیسی یا سیم پیچ در نزدیکی سر بیمار انجام می‌شود. 

  • دستگاه تی دی سی اس (TDCS):

این روش، تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای است که با استفاده از جریان الکتریکی بسیار کم و پایین انجام می‌شود. با افزایش یا کاهش تحریک پذیری نورون‌های مغزی در برخی قسمت‌های مغز، در نهایت منجر به تغییر عملکرد مغز شده و اختلالات نورولوژیک و روان پزشکی را درمان می‌کند.

  • نوروفیدبک:

در این روش با ثبت امواج الکتریکی و بازخورد به بیمار، فرد تحت آموزش خود کنترلی قرار می‌گیرد. این بازخورد اغلب با تصویر یا صدا به فرد داده می‌شود و در درمان اختلالات کم توجهی یا بیش فعالی، اضطراب و پانیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.  

  • بیوفیدبک:

این روش هم مانند نوروفیدبک است و عملکردهای مختلف بدن مثل ضربان قلب را با ذهن کنترل می‌کنند. بیوفیدبک سنسورهای مختلفی از جمله الکترومیوگرافی سطحی، دمای پوست، تنفس و پاسخ گالوانیک پوست دارد.

نوروتراپیست کیست؟

اگر برایتان سوال است که نوروتراپیست کیست یا به چه کسی نوروتراپ می‌گویند، باید گفت به فردی که تحصیلاتش را در زمینه پزشکی گذرانده است و تخصصش را در زمینه اعصاب و روان گرفته باشد، همچنین کاربرد دستگاه‌ نوروتراپی را بداند، نوروتراپیست گفته می شود. نوروتراپ، از پیچ و خم‌های درمان آگاهی دارد و می‌تواند برای آن پروتکل بنویسد و پروتوکل‌ها توسط اپراتور روی بیمار پیاده می‌شود.


دکتر کربلایی متخصص اعصاب و روان در تهران


کلینیک دکتر کربلایی، مرکز نوروتراپی در تهران 

اگر به دنبال یک مرکز نوروتراپی در تهران هستید که بتواند نقش تاثیرگذاری در روند درمانی شما داشته باشد، کلینیک دکتر کربلایی این کار را برایتان انجام می‌دهد. پروتوکل‌های نوروتراپی در کلینیک مغز و اعصاب و روان دکتر کربلایی توسط متخصص مغز و اعصاب یا اعصاب و روان نوشته شده و توسط فردی که علوم اعصاب خوانده، به عنوان اپراتور روی بیمار اجرا می‌شود. کلینیک مجهز به دستگاه‌های پیشرفته درمان آسیب مغزی همچون نوروفیدبک، بیوفیدبک، RTMS و... است. دکتر کربلایی، مدیریت این کلینیک، علاوه بر روانپزشک، متخصص اعصاب و روان بوده و درمان موثری را برای بیماران تجویز می‌کند. از بین روش‌های نوروتراپی، هیچ کدام از روش‌هایی که در کلینیک انجام می‌شود تهاجمی نیست و کاملا از روی پوست انجام می‌شود و بدون هیچ گونه عارضه‌ای است.

اشتراک :

اصلا، هیچ‌گونه عارضه‌ای ندارد. تنها عارضه‌ای که ممکن است داشته باشد کمی خستگی و سردرد بعد از کاربرد دستگاه است. در موارد نادری هم ممکن است تشنج اتفاق بیفتد  که البته در کلینیک دکتر کربلایی متخصص مغز و اعصاب و اعصاب و روان مقیم هستند. در نتیجه نگران این مورد نباشید. بنابراین باید قبل از اینکه روی فرد نوروتراپی انجام شود از نظر تشنج ارزیابی شود که آیا استعداد تشنج دارد یا نه؛ تا اگر کسی استعداد تشنج داشت این روش‌ها در مورد او به کار برده نشود.

خیر، علاوه بر اینکه فراموشی نمی‌آورد بلکه اتفاقا این دستگاه‌ها، سلول‌ها یا همان نورون‌های مغزی را تحریک میکنند تا فعال شوند.

خیر این‌ها درمان قطعی نیستند این‌ها هم یک روش ‌درمانی هستند مانند دارو. ولی ‌می‌توانند تا حد زیادی موثر باشند. در صورتی که فردی نسبت به مصرف دارو حساسیت دارد یا بخاطر عوارض آن، نگران است، می‌تواند از این روش استفاده نماید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


همین امروز تماس بگیرید