بهترین دکتر اختلالات خواب در تهران


دکتر اختلالات خواب یا پزشک خواب، به پزشکانی گفته می‌شود که دوره‌ها و آموزش‌های مختلفی را در ارتباط با تشخیص، درمان و مدیریت خواب ‌دیده‌اند. دکتر اختلالات خواب، باید تجربه و درک بالایی در ارتباط با خواب و عواملی داشته باشد که در کیفیت خواب اثرگذار است. دکتر اختلالات خواب می‌تواند در صورت نیاز، از طب خواب برای درمان مشکلات خواب در افراد استفاده کند.

دکتر اختلالات خواب کیست؟

دکتر اختلالات خواب، به فردی گفته می‌شود که پس از گذراندن دوره پزشکی عمومی، دوره‌های تخصصی مغز و اعصاب و دوره‌های مختص با خواب و انواع مشکلات و اختلالات خواب را گذرانده باشد؛ همچنین تجربه کافی در ارتباط با شناسایی و تشخیص انواع اختلالات خواب را دارد. برخلاف تصور عموم افراد، عوامل مختلفی از جمله مشکلات روحی، مشکلات تنفسی، مشکلات مربوط به فک و دهان و ....  سبب اختلال در خواب می‌شوند که در ابتدا دکتر اختلالات خواب باید علت اختلال را شناسایی و سپس درمان مؤثر را اتخاذ کند. همچنین این اختلال در کودکان کاملاً متفاوت از بزرگسالان است و نیازمند درمان ویژه‌ای است.

دکتر اختلالات خواب

ویژگی‌های بهترین دکتر اختلالات خواب چیست؟

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که هر دکتر اختلال خواب باید داشته باشد، مهارت، تجربه و دانش کافی در ارتباط با عواملی است که سبب بروز مشکلات و اختلالات خواب می‌شوند. دکتر اختلال خواب باید دانش کافی در ارتباط با پاراسومنیا، توقف تنفس در خواب، بی‌خوابی، سندرم پای بی‌قرار در خواب و سایر اختلالات خواب را داشته باشد. اغلب اختلالات خواب اگر درمان نشوند می‌توانند سبب بروز مشکلات متعدد و فراوانی شوند و سلامتی فرد را به خطر بیندازند.

اگر در طول روز زیاد می‌خوابید، برای خوابیدن مشکل‌ دارید یا خرخر می‌کنید و ... این احتمال وجود دارد که به یکی از اختلالات خواب دچار شده باشید. به همین منظور باید به دکتر اختلالات خواب مراجعه کنید. تشخیص درست و به‌ موقع اختلالات خواب می‌تواند از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری کند و پزشک به کمک روش‌های مختلف به شما کمک خواهد کرد تا خواب خود را تنظیم کرده و سلامتی‌تان را دوباره به دست آورید. دکتر اختلالات خواب در تهران برای درمان بی‌خوابی از روش‌های مختلفی استفاده می‌کند که معروف‌ترین و پرکاربردترین این روش‌ها عبارت‌اند از: درمان بدون دارو، دارو درمانی و استفاده از انواع دستگاه‌های درمانی


بیشتر بخوانید: اختلال خواب و درمان کم خوابی بدون دارو


هنگام مراجعه به دکتر، ابتدا به وسیله دستگاه پلی سومنوگرافی، از شما تست خواب گرفته می‌شود. این تست امواج مغز، سطح اکسیژن، ضربان قلب، حرکات بدن و چشم و نوع تنفس شما را در طی خواب تست می‌کند و الگوی خواب و علت بی‌خوابی شما را مشخص می‌کند. سپس، بر اساس نتیجه این تست، برای درمان اقدام می‌شود. این دستگاه هیچ‌گونه عوارض جانبی ندارد و هیچ امواجی وارد بدن نمی‌شود، تنها به ثبت حالات شما می‌پردازد.

آمادگی‌های مورد نیاز برای ویزیت متخصص بی‌خوابی

پیش از اقدام برای انجام تست خواب، برای اینکه نتیجه کار درصد اتکا بالاتری داشته باشد بهتر است موارد زیر را رعایت کنید.:

  • حتماً دوش آب گرم بگیرید تا عضلات شل باشند و گرفتگی عضلانی وجود نداشته باشد.
  • موهای زائد قفسه سینه و ساق پایتان را شیو کنید، این کار باعث می‌شود تا تست شما بهتر انجام شود و کیفیت بالاتری داشته باشد. موهای زائد مانع از برقراری ارتباط درست بین دستگاه و بدن شما می‌شوند.
  • روزی که قرار است برای تست مراجعه کنید، در طی روز نخوابید تا هنگام انجام تست در کلینیک راحت‌تر به خواب بروید.
  • اضطراب و استرس را از خودتان دور کنید، چراکه سبب می‌شوند به‌راحتی برای انجام آزمایش به خواب نروید.
  • اگر هنگام خواب لباس خاصی می‌پوشید یا وسایل خاصی همراه خود دارید مانند عروسک یا بغل کردن بالشت، بهتر است برای انجام تست آن‌ها را همراه خود بیاورید.
  • 3 ساعت قبل از تست سیگار نکشید.
  • 5 ساعت قبل از تست از الکل استفاده نکنید.
  • اگر در طول روز دارویی مصرف می‌کنید، در روز انجام تست نیز آن را مانند روزهای عادی مصرف کنید، مگر اینکه دکتر اختلالات خواب تشخیص دهد که نباید در روز تست از دارو استفاده کنید.
  • اگر داروهای خواب‌آور مصرف می‌کنید حتماً پیش از اقدام به انجام تست این مسئله را با دکتر اختلالات خواب در میان بگذارید.

دکتر اختلال خواب برای درمان شما چه اقداماتی انجام می‌دهد؟

دکتر اختلالات خواب که در کلینیک درمان اختلالات خواب مشغول به فعالیت است، با توجه به نتیجه تست، یکی از روش‌های درمان را برای فرد استفاده می‌کند. اینکه کدام روش درمان برای شما مناسب است، وابسته به نتیجه تست و نظر پزشک است. پس از انجام تست و بررسی‌های لازم توسط دکتر اختلالات خواب در کلینیک درمان بی خوابی معتبر، اگر علت بی‌خوابی و مشکلات خواب زمینه روانی داشته باشد، دکتر متخصص بی‌‌خوابی، فرد را به روان‌پزشک ارجاع می‌دهد. اگر اختلال خواب ناشی از مشکلات مغز و اعصاب باشد، دکتر متخصص بی‌خوابی فرد را به متخصص مغز و اعصاب ارجاع می‌دهد.

دکتر خوب برای اختلال خواب

به‌طورکلی، برای درمان اختلال خواب باید در ابتدا علت بی‌خوابی شناسایی شود، علت بی‌خوابی در افراد مختلف حتی اعضای یک خانواده متفاوت است و دکتر متخصص بی‌خوابی برای تشخیص علت بی‌خوابی باید برای هر فرد به‌صورت جداگانه در کلینیک درمان اختلالات خواب آزمایش‌های لازم را انجام دهد. تا زمانی که علت اختلال خواب مشخص نشده باشد نمی‌توان از روشی برای درمان استفاده کرد. اغلب داروهای خواب‌آور درمان نیستند و تنها سبب تسکین و فروکش کردن اختلالات بی‌خوابی برای مدت ‌زمان کوتاهی می‌شوند. قرص‌های خواب‌آور، علت اصلی ابتلا به اختلال خواب را از بین نمی‌برند.

توجه داشته باشید که اگر برای درمان اختلال خواب شما نیاز به دارو باشد باید حتماً دارو را زیر نظر دکتر اختلالات خواب یا روان‌پزشک مصرف کنید، مصرف خودسرانه دارو سبب می‌شود تا پس از مدتی بدن شما نسبت به داور وابسته شود و دوز عادی دارو دیگر روی بدن شما اثرگذاری نداشته باشد. این وابستگی در نهایت باعث می‌شود تا شما ناچار به مصرف دوزهای بالاتر دارو باشید. دکتر خوب برای اختلالات خواب در کلینیک درمان بی‌خوابی (برای درمان اختلال خواب افرادی که وابسته به دارو هستند)، ابتدا وابستگی بیمار به دارو را برطرف می‌کند، سپس اقدامات لازم برای درمان بیماری زمینه‌ای انجام می‌شود. برخی از اختلالات خواب برای درمان نیاز به طی شدن مدت ‌زمان طولانی در حدود یک سال دارند.

برخی از اختلالات خواب قابل ‌درمان در کلینیک دکتر کربلایی

تمامی افرادی که در کلینیک دکتر کربلایی برای درمان اختلالات خواب فعالیت می‌کنند از ماهرترین و زبده‌ترین افراد در این حوزه هستند. بسیاری از افراد فوق تخصص اختلالات خواب در تهران، در کلینیک دکتر کربلایی فعالیت می‌کنند. در کلینیک دکتر کربلایی اغلب اختلالات خواب درمان می‌شوند. بخشی از این اختلالات خواب عبارتند از:

  • قطع شدن تنفس در هنگام خواب یا اختلال OSA
  • بی‌خوابی
  • مشکل خواب ماندن در طول شبانه‌روز
  • نارکولپسی، که به شرایطی گفته می‌شود که در آن فرد بدون اراده در طول شبانه‌روز ناگهان به خواب می‌رود.
  • احساسات یا حرکاتی غیرارادی مانند تکان دادن پاها که سبب می‌شوند شما از خواب بپرید یا مانع از خوابیدن شما می‌شوند.

بهترین دکتر متخصص اختلالات خواب در کلینیک خواب تهران

کلینیک دکتر کربلایی مجهزترین کلینیک خواب در تهران است. به این دلیل که تمامی روش‌ها برای درمان اختلالات بی‌خوابی در این کلینیک وجود دارد و بهترین دکترهای متخصص بی‌خوابی، در کلینیک دکتر کربلایی فعالیت می‌کنند. تمامی افراد فوق تخصص اختلالات خواب در این کلینیک، از  بهترین دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل شده‌اند و در حوزه‌های زیر در کلینیک دکتر کربلایی مشغول به فعالیت هستند:

  • روانشناسی و روان‌پزشکی: این افراد مشکلات و اختلالات روانی و روحی که مانع از خواب می‌شوند را بررسی و درمان می‌کنند.
  • متخصص اطفال: متخصصان اطفال به‌صورت کاملاً تخصصی در زمینه اختلالات خواب در اطفال فعال هستند. علت بی‌خوابی در اطفال می‌تواند متفاوت از بزرگسالان باشد.
  • متخصص مغز و اعصاب: همان‌طور که اشاره کردیم اختلالات خواب می‌توانند درنتیجه مشکلات مغزی و عصبی بروز کنند. درنتیجه، اگر علت بی‌خوابی مشکلات مغز و اعصاب باشد، برای کنترل و درمان بیماری باید به متخصص مغز و اعصاب ماهر مراجعه کرد.
  • متخصص و درمانگر تنفسی: برای درمان اختلالات خواب در افرادی که دچار مشکلات تنفسی ازجمله خرخر یا قطعی تنفس در هنگام خواب هستند، نیاز به کمک درمانگر تنفسی است.
  • متخصص گوش، حلق و بینی: در برخی از افراد مشکلات گوش و حلق و بینی سبب بروز اختلالات خواب می‌شوند، مانند افرادی که دارای پلیپ بینی هستند. برای درمان اختلالات خواب در این افراد، به کمک متخصص گوش و حلق و بینی نیاز است.
  • متخصص و جراح فک و صورت: برخی از اختلالات خواب درنتیجه مشکلات دهان و فک بروز می‌کنند، درنتیجه برای درمان نیاز به کمک و مشورت متخصصان و جراحان فک است.

بهترین کلینیک خواب در تهران

بهترین کلینیک خواب در تهران، کلینیکی است که دارای پزشکان متخصص در حوزه‌های مختلف برای درمان و کنترل اختلالات بی‌خوابی باشد و انواع روش‌ها برای درمان و کنترل بی‌خوابی را داشته باشد. علاوه بر این موارد، برای تشخیص علت اختلال خواب تمامی جوانب را بررسی کرده و تنها به انجام یک یا دو آزمایش و تست اکتفا نکند.

هزینه کلینیک خواب چه قدر است؟

هزینه کلینیک خواب به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان هزینه کلی برای آن در نظر گرفت. با توجه به آزمایش‌ها و تست‌هایی که برای تشخیص علت بیماری انجام می‌شوند، هزینه کلینیک خواب می‌تواند متفاوت باشد.

مرکز تست خواب در تهران

تست خواب یک روش برای بررسی قطعی تنفس در هنگام خواب است، مراکز مختلفی در تهران برای انجام تست خواب فعال هستند. نکته‌ای که هنگام مراجعه به مرکز تست خواب در تهران باید مدنظر داشته باشید معتبر بودن مرکز و مجوز داشتن آن است.

پلی سومنوگرافی تهران

پلی سومنوگرافی، رایج‌ترین تستی است که برای شناسایی اختلالات خواب انجام می‌شود. تمامی کلینیک‌های خواب در تهران، از جمله کلینیک دکتر کربلایی برای تشخیص اختلالات خواب استاندارد از این تست استفاده می‌کنند. پلی سومنوگرافی، تست چند پارامتری است و عملکرد سیستم‌ها و ارگان‌های متخلف بدن را در زمان خواب ثبت می‌کند. برای انجام آزمایش پلی سومنوگرافی نیاز است تا فرد یک شبانه‌روز در مرکز خواب بماند.

نتیجه‌گیری

اختلالات خواب به دلایل مختلفی بروز می‌کنند و اگر به‌ موقع درمان نشوند می‌توانند سبب بروز آسیب‌های جدی در بدن شوند. دکتر اختلالات خواب تنها فردی است که به دلیل داشتن تجربه و مهارت کافی می‌تواند اختلال خواب را شناسایی و آن را درمان کند. کلینیک دکتر کربلایی، یکی از معتبرترین و مجهزترین کلینیک‌ها در ارتباط با درمان اختلالات خواب در تهران است.

آدرس دکتر متخصص اختلالات خواب در تهران

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


همین امروز تماس بگیرید