مشاوره برای ایرانیان خارج از کشور


مشاوره، فرایندی است که در آن یک فرد، زوج یا خانواده با یک مشاور حرفه‌ای ملاقات می‌کنند تا در مورد مسائل و مشکلاتی که در زندگی خود با آن مواجه هستند، صحبت کنند. مشاوره حرفه‌ای محرمانه و بدون قضاوت است. مشاوره مخصوصاً برای افرادی که به‌تازگی به یک کشور جدید مهاجرت کرده‌اند، اهمیت زیادی دارد تا آن‌ها بتوانند آسان‌تر با زندگی جدید و چالش‌هایی که در یک کشور بیگانه ممکن است با آن روبه‌رو شوند، سازگار شوند. به همین دلیل در این مطلب سایت دکتر کربلایی درباره اهمیت مشاوره برای ایرانیان خارج از کشور صحبت خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

مشاوره بعد از مهاجرت

اهمیت مشاوره برای ایرانیان خارج نشین

عده زیادی از افراد تصور می‌کنند که بعد از ورود به کشور مقصد، تمام مشکلات گذشته آن‌ها حل شده است، اما هنگامی که به کشوری جدید وارد می‌شوید، تفاوت فرهنگی، مشکلات زبانی و مسائل جدیدی که هر مهاجری با آن روبه‌رو می‌شود، فرد را در خطر افسردگی قرار می‌دهد. در این میان یک مشاور آموزش‌دیده با برگزاری جلسات مختلف می‌تواند، در بهبود وضعیت روحی فرد بسیار مؤثر باشد.

بااین‌حال حتی افرادی که سالیان زیاد در کشورهای خارجی زندگی کرده‌اند، می‌توانند، همچنان با مشکلات متعددی روبه‌رو باشند که مراجعه آن‌ها به روان‌شناسان خارجی که بافرهنگ ایرانی آشنا نیستند، راه‌حل مناسبی برای این گونه افراد نیست، به همین دلیل مشاوره برای مهاجران خارج از کشور توسط یک فرد ایرانی می‌تواند در حل‌کردن مسائل و مشکلات به آن‌ها کمک کند.

مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور

در سال‌های اخیر میزان مهاجرت به کشورهای دیگر بسیار افزایش‌ یافته است، مشکلات اجتماعی، وضعیت اقتصادی و نیاز به پیداکردن یک شغل مناسب تنها بخشی از دلایلی هستند که باعث می‌شود، فرد زندگی در یک کشور جدید را انتخاب کند. بااین‌حال اگر بخواهیم به‌صورت منطقی به این موضوع نگاه کنیم نباید از چالش‌هایی که با آن روبه‌رو می‌شویم، چشم‌پوشی کنیم. به همین دلیل مشاوره بعد از مهاجرت، اساسی‌ترین موردی است که باید به آن توجه داشت. علاوه بر این به شما کمک می‌کند تا بتوانید، استقلال خود در زندگی جدید را به طور مناسبی مدیریت کند.

مزایا مراجعه به روانشناس برای ایرانیان خارج از کشور

همان‌طور که پیش‌تر هم به آن اشاره کردیم، افراد زیادی علاقه دارند تا برای رسیدن به یک موقعیت بهتر در زندگی به کشوری دیگر مهاجرت کنند. اشخاصی که به‌تنهایی به کشوری دیگر مهاجرت می‌کنند، بااحساس تنهایی بیشتری روبه‌رو خواهند شد و نیاز آن‌ها به برقراری ارتباط با یک هم‌زبان بیشتر است، به این صورت فرد به وجود یک مشاور نیاز خواهد داشت تا بتواند درباره احساسات خود درباره دوری از وطن با او صحبت کند و به این صورت آرامش بیشتری پیدا خواهد کرد. مزایای مشاوره روانشناس برای ایرانیان خارج از کشور به‌صورت زیر است:

تفکر مستقل

در فرهنگ ایرانی، خانواده نقشی اساسی بازی می‌کند و به همین دلیل همه ما از کودکی از حمایت و پشتیبانی اعضای خانواده برخوردار بوده‌ایم، اما با مهاجرت به طور ناگهانی شخص این حمایت را از دست می‌دهد و حال باید به طور مستقل نسبت به زندگی خود تصمیم بگیرد و بتواند مشکلات را مدیریت کند، در نتیجه یک مشاوره برای ایرانیان خارج از کشور نقشی مهمی برای این افراد خواهد داشت تا آن‌ها راحت‌تر بتوانند با زندگی جدید خود کنار بیایند.

کنارآمدن با از دست‌دادن مناسبت‌های خانوادگی

هنگامی که شخص در کشور خود زندگی می‌کند، در تمام مناسبت‌ها مانند تولد یا ازدواج اعضای خانواده شرکت می‌کند و در تمامی لحظات مهم با آن‌ها است، اما با مهاجرت دیگر شما از چرخه مناسبت‌ها خارج می‌شوید و باید این موضوع را بپذیرید، از آن‌جا که درک این مسئله می‌تواند برای برخی دشوار باشد، صحبت با یک مشاور آموز دیده بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

مشاوره بعد از مهاجرت

تحمل تنهایی

با ترک ناگهانی خانواده و زندگی در یک کشور جدید موقعیت‌هایی پیش می‌آید که نیاز به صحبت و همراهی یک نفر دارید، ممکن است این موضوع تا ازدواج به دست نیاید، بااین‌حال شما باید بتوانید با این احساس تنهایی به‌درستی کنار بیایید. مشاور می‌تواند به شخص کمک کند تا بهتر احساسات خود را درک کند.

غرق‌نشدن در تجربه‌های بد گذشته

دوری از خانواده و دوستان باعث می‌شود تا شما خاطرات گذشته درباره دوستان و خانواده را به یاد بیاورید. در این میان ممکن است تجربه‌های بدی داشته باشید که باعث احساس عذاب وجدان شما نسبت به خانواده شود، اما باید بدانید که این گونه افکار کاملاً طبیعی هستند و وجود یک مشاور برای ایرانیان خارج از کشور باعث می‌شود تا بتوانید از دست این افکار خلاص شوید.

سازگاری با شرایط جدید

زندگی در یک کشور جدید و آشنایی با قوانین آن‌ها زمان‌بر است و ممکن است در ابتدا این موضوع برای شما مشکل باشد. یک مشاور حرفه‌ای در این شرایط به فرد روحیه می‌دهد و با دادن راهکارهای مؤثر باعث می‌شود تا شخصیت قوی‌تری در فرد شکل بگیرد.

درک معنی خانواده

همه ما ناخودآگاه جذب افرادی می‌شویم که شبیه به خانواده یا دوستان ما هستند. به همین دلیل چنانچه در کشور جدید با افرادی آشنا شدید که شخصیتی مشابه با افراد نزدیک به شما داشته‌اند، ارتباط با آن‌ها می‌تواند شما را برای سازگاری با کشور جدید یاری کند.

کنارآمدن با انتخاب خود

مشکلات و مسائلی که در کشور جدید برای شما پیش می‌آید باعث می‌شود تا به انتخاب خود برای مهاجرت شک کنید. این امر در ابتدای مهاجرت بسیار طبیعی است و با چند جلسه صحبت با مشاوره حل خواهد شد. به این صورت به شما پیشنهاد می‌کنیم که از مشاوره برای ایرانیان خارج از کشور استفاده کنید.

حفظ ارتباط با خانواده

برای کسانی که به کشور جدید مهاجرت کرده‌اند، حفظ ارتباط با دوستان نزدیک و اعضای خانواده بسیار ضروری است و بهتر است تا هر روز یک مکالمه کوتاه با آن‌ها داشته باشید، به این صورت احساس تنهایی کمتری به شما دست می‌دهد. یک مشاور باتجربه شما کمک می‌کند تا راحت‌تر درباره احساسات جدید خود با اعضای خانواده صحبت کنید.

هزینه کمتر جلسات آنلاین

 در سایر کشورها هزینه مشاوره بسیار زیاد است، به این صورت فرد نمی‌تواند از عهده مخارج آن بربیاید و روزبه‌روز به مشکلات روحی وی افزوده می‌شود، اما مشاوران ایرانی بستری ارزان و راحت را برای صحبت‌کردن با افرادی که به کشورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند فراهم ساخته‌اند، تا آن‌ها بتوانند با هزینه‌ای معقول زندگی خود را بهبود بخشند.

مشاوره روانشناس برای ایرانیان خارج از کشور

 فرهنگ یکسان

 اولین قدم برای فردی که دچار مشکلات متعدد روحی است، صحبت‌کردن با فردی است که بتواند به‌خوبی او را درک کند. در کشورهای دیگر مفهوم خانواده در نزد افراد بسیار کم‌رنگ است، دراین‌خصوص هنگامی که فرد دچار دلتنگی می‌شود، صحبت‌کردن با یک مشاوره بیگانه کمکی به بهبود وضعیت وی نمی‌کند؛ اما یک مشاور ایرانی از آن‌جا که به طور کامل بافرهنگ ایرانی آشنا است، می‌تواند، به‌خوبی احساسات فرد را درک کند و راه‌حل مناسبی برای او ارائه دهد. این مورد در همه مشکلات دیگر هم صدق می‌کند. 

رشد شخصیتی

 انسان‌ها تا زمانی که در کنار خانواده زندگی می‌کنند، نمی‌توانند به‌درستی به مدیریت زندگی خود بپردازند و تکامل شخصیتی در آن‌ها دیرتر شکل می‌گیرد. حال مهاجرت فرصتی است که در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید یک شخصیت مستقل و قوی برای خود بسازید، به همین دلیل این دوری از خانواده چندان بد نخواهد بود.

اساسی‌ترین مشکل ایرانیان مقیم خارج از کشور

استرس و جمع‌شدن ناراحتی در ذهن و قلب یک فرد و از همه دشوارتر حس تنهایی می‌تواند در درازمدت آسیب‌های جبران‌ناپذیری به شخص وارد کند، به‌طوری که از جامعه گریزان شده و شخصیت منزوی پیدا خواهد کرد. در این حالت بهره‌مندشدن از مشاوره بعد از مهاجرت می‌تواند درک موقعیت جدید را برای شما آسان‌تر کند و از بسیاری از مشکلات آینده جلوگیری خواهد کرد. برخی از مشکلاتی که می‌تواند، در حین مهاجرت برای فرد ایجاد شود، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • فشار درسی
  • فشار کاری
  • افسردگی
  • عدم توانایی برای برقراری ارتباط با بقیه
  • اضطراب
  • حس وابستگی به خانواده
  • عدم سازگاری با جامعه جدید

همه این موارد می‌توانند با صحبت با یک مشاوره حل شوند.

مشاوره تلفنی برای ایرانیان خارج از کشور

اشخاص زیادی هستند که در مقابل مشاوره احساس خجالت می‌کنند و نمی‌توانند، به‌خوبی مشکلات خود را بازگو کنند، در این حالت مشاوره تلفنی می‌تواند راه‌حل مناسبی برای آن‌ها باشد. البته به دلیل اینکه فرد در خارج از کشور زندگی می‌کند، باید به هزینه‌های تماس تلفنی توجه داشته باشد .

مشاوره آنلاین برای ایرانیان خارج از کشور

مشاوره آنلاین نسبت به مشاوره تلفنی هزینه‌های بسیار کمتری دارد، علاوه بر این تقریباً اکثر مراکز مشاوره، به‌صورت آنلاین در دسترس هستند و می‌توان از فضاهای مختلف مانند چت‌روم‌ها برای بهره‌مندی از خدمات آن‌ها استفاده کرد که به این صورت کار برای فردی که نیاز به صحبت دارد، آسان‌تر خواهد شد.

جمع‌بندی

مشاوره برای ایرانیان خارج از کشور، بسیار ضروری است تا آن‌ها بتوانند راحت‌تر با چالش‌های جدید روبه‌رو شوند و با شرایط کنار بیایند. صحبت‌کردن با مشاوره همواره باعث می‌شود تا شخص بتواند احساسات منفی خود را به‌راحتی بروز بدهد و برای آن‌ها راه‌حل مناسبی پیدا کند. مشاوران آنلاین، حرفه‌ای و آموزش‌دیده زیادی وجود دارند که می‌توانند با دلسوزی به صحبت‌های شما گوش دهند و راه‌حل مناسبی برای مشکلات شما ارائه دهند، به این صورت فرد می‌تواند سریع‌تر خود را با جامعه و فرهنگ جدید وفق دهد و با افراد دیگر آشنا شود.

متخصصان و پزشکان کلینیک چند تخصصی مغز و اعصاب دکتر کربلایی، می‌توانند شما را در این مورد کمک کنند. رواندرمانی و مشاوره کلینیک توسط روانشناس‌هایی انجام می‌شود که تحت نظارت دکتر کربلایی کار می‌کنند و برای پذیرفته‌شدن در این مجموعه از فیلترهای آزمون ورودی و مصاحبه عبور کرده‌اند. جهت کنترل کیفی خدمات درمانی، بخشی تدارک دیده شده است که بصورت رندوم با مراجعین تماس برقرار می‌کند و بازخوردشان را برای انتقال به متخصص مربوطه و ارتقاء کیفیت مجموعه به کار می‌گیرند. کافی است از طریق راه‌های ارتباطی سایت، با ما درتماس باشید.

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


همین امروز تماس بگیرید