اثرات مواد مخدر بر رابطه جنسی


ترک اعتیاد و رابطه زناشویی یکی از مهم‌ترین مسائل بعد از ترک مواد مخدر است. چون فرد در هنگام مصرف مواد مخدر، به قوای جنسی خود آسیب می‌رساند و ترک نیز، این آسیب‌ها را تشدید می‌کند. این‌گونه است که بیشتر افراد بعد از ترک اعتیاد، دچار مشکلات جنسی مختلف می‌شوند و همین امر آن‌ها را دچار بحران روحی می‌کند.

اما به نظر شما این آسیب‌ها چگونه بر فرد وارد می‌شوند و راه درمان و برطرف کردن آن‌ها چیست؟ آیا زود انزالی بعد از ترک اعتیاد از بین میرود؟ در این مقاله از سایت دکتر کربلایی قرار است ضمن پاسخ به سوالات بالا، با مواد مخدر مشکل‌ساز برای قوای جنسی نیز آشنا شوید.

مشکلات جنسی بعد از ترک اعتیاد

ترک اعتیاد و رابطه زناشویی

همان‌طور که مواد مخدر فرد را دچار مشکلات فراوانی می‌کند، ترک اعتیاد و رابطه زناشویی نیز در معرض چالش‌های فراوانی قرار می‌گیرد. در واقع یکی از مهم‌ترین آثار اعتیاد و مواد مخدر بر بدن انسان، ایجاد اختلال در عملکرد جنسی است. جالب است بدانید که این اختلالات در هنگام ترک اعتیاد و رابطه زناشویی، تشدید شده و فرد را ترغیب به مصرف مجدد می‌کند.

به طور کلی استفاده از مواد مخدر باعث می‌شود که بدن انسان، به کلسترول کم‌تری نیاز داشته باشد و همین امر نیز تولید هورمون‌های جنسی مانند پروژسترون، تستوسترون و استروژن در زنان ومردان را کاهش داده و مختل می‌کند. برای همین عملکرد جنسی آن‌ها در رابطه زناشویی ضعیف‌تر می‌شود.


اگر شما هم از این مشکل رنج میبرید دکتر کربلایی با مشاوره ترک اعتیاد به صورت حضوری و غیر حضوری میتواند همراه شما در این مسیر باشد.


انواع مواد مخدر و تاثیرات ترک آن در بدن زنان و مردان

در ابتدا بهتر است با تاثیر ترک اعتیاد به انواع مواد مخدر آشنا شوید که عبارت‌اند از:

تاثیر ماری جوانا، حشیش و گرس

مصرف این موارد مخدر، باعث ناتوانی جنسی در افراد می‌شود به طوری که مردان مصرف‌کننده این مواد، 300 درصد بیشتر از افراد معمولی دچار اختلال نعوظ می‌شوند. جالب است بدانید که بعضی افراد بر این باورند که مصرف این نوع مواد مخدر، باعث افزایش میل جنسی می‌شود. اما این باور غلطی است. چون مصرف این مواد روی گیرنده‌های تناسلی اثر می‌گذارد و عملکرد آن‌ها را متوقف می‌کند.

حشیش، در درازمدت، باعث ناباروری در زنان و عقیم شدن مردان می‌شود. چون ماده موثره موجود در آن، به نام کانابینویید هورمون مردانه و تستوسترون را کاهش می‌دهد و خانم‌ها نیز بعد از مصرف این مواد، دچار به هم ریختن سیکل قاعدگی و عادت ماهانه می‌شوند. پس از ترک نیز چنین اثراتی در فرد بیشتر می‌شود و باعث بی‌انگیزگی و بی‌میلی در روابط جنسی می‌شود.

تاثیر تریاک بر رابطه زناشویی

تریاک در وهله اول، درمانی موقت برای زودانزالی است. اما این مواد مخدر و مشتقات دیگر آن، مانند هروئین و مورفین، در مصرف‌کننده اعتیاد زیادی ایجاد می‌کند و نمی‌تواند روش خوبی برای حل این مشکل باشد. چون مردان مصرف‌کننده تریاک، بعد از مدتی دچار اختلال در نعوظ، کاهش سطح هورمون تستوسترون، کاهش میل جنسی و ایجاد مشکل جدی در رسیدن به ارگاسم می‌شوند.


از دیگر روش‌های ترک اعتیاد میتوان به ترک اعتیاد با دستگاه آر تی ام اس (rtms) اشاره کرد که میتواند هوشمندانه ترین انتخاب برای افراد باشد.


مصرف این مواد در مردان و زنان، باعث سستی و رخوت آن‌ها نیز می‌شود و تمایل ارتباط زناشویی و جنسی آن‌ها را کاهش می‌دهد. این مشکلات، بعد از ترک تریاک به دلیل وابستگی افراد به این مواد بیشتر و شدیدتر می‌شود و در عملکرد جنسی آن‌ها تاثیر می‌گذارد. چون ترک تریاک نیز باعث کاهش تولید هورمون‌های جنسی مانند تستوسترون می‌شود.

تاثیر مصرف شیشه

اثرات منفی مصرف شیشه در مدت زمان طولانی روی مغز افراد و کیفیت رابطه زناشویی آن‌ها، امری غیرقابل انکار است. این درحالیست که برخی با داشتن باوری غلط مانند مصرف شیشه و افزایش کیفیت و لذت رابطه جنسی، عواقبی جبران‌ناپذیر را برای زندگی خود رقم می‌زنند. این عواقب، شامل کاهش شدید میل جنسی، اختلال در نعوظ، زودانزالی، از دست دادن کنترل در طول رابطه و اعتیاد در روابط جنسی می‌شود.

مصرف شیشه بر روابط جنسی در زنان، تاثیراتی متفاوت مانند ایجاد رابطه‌های جنسی پرخطر دارد. این رابطه‌های پرخطر، شامل افزایش شرکای جنسی، ایجاد رابطه با افراد بدون شناخت و آشنایی قبلی برای کسب درآمد و تهیه مواد مخدر مصرفی خود می‌شود.

ترک اعتیاد باعث زودانزالی می شود؟

ترک اعتیاد باعث زودانزالی می شود؟

در پاسخ به سوال آیا ترک اعتیاد باعث زودانزالی می شود؟ باید گفت که یکی از بارزترین مشکلات بعد از ترک اعتیاد و رابطه زناشویی، زودانزالی به دلیل کاهش سطح تولید هورمون‌های جنسی، مانند تستوسترون است و به عنوان شایع‌ترین مشکلات آقایان بعد از ترک اعتیاد و رابطه زناشویی آن‌ها شناخته می‌شود. در زودانزالی، فرد عملکرد ضعیفی در رابطه جنسی دارد و پس از مدت کمی به ارگاسم می‌رسد که این امر موجب نارضایتی در همسر او شده و این مسئله ممکن است باعث شود تا فرد معتاد برای جلوگیری از تکرار مجدد این اتفاق، دوباره به مصرف مواد مخدر و درمان زودانزالی‌اش ترغیب شود.

راه های درمان مشکلات جنسی بعد از ترک اعتیاد

برای درمان مشکلات جنسی بعد از ترک اعتیاد می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  1. ایجاد اعتماد: داشتن اعتماد به فرد بعد از ترک اعتیاد و رابطه زناشویی، باعث می‌شود که فرد در کنار شما احساس راحتی داشته باشد و برای درمان مشکلات جنسی خود و جلب رضایت شما به سراغ مصرف دوباره مواد مخدر نرود. فراموش نکنید که مشکلات به وجودآمده در اثر مواد شیمیایی مصرف‌شده و تاثیرات آن بر مغز افراد است.
  2. اهمیت ارتباطات: ارتباط عاطفی و زناشویی خود را قطع نکنید و سعی کنید با تلاش برای بهتر شدن آن، امیدواری را در خود و همسرتان ایجاد کنید. در صحبت‎ها و نیازهای جنسی و عاطفی خود، صادق باشید و منظورتان را به طور کامل به او برسانید تا او بتواند بدون ناراحتی متوجه نیاز و درخواست شما باشد.
  3. شروع رابطه جنسی بدون عجله و آرام: اثر مواد مخدر بر رابطه جنسی، به قدری مخرب است که بسیاری از افراد را حتی تا یک سال دچار مشکل می‎کند. پس فراموش نکنید که باید در برقراری رابطه جنسی صبوری کنید تا فرد بعد از ترک اعتیاد، دوباره به مصرف مواد مخدر روی نیاورد. برای این‎کار نیز می‎توانید با مشاور و متخصص اعتیاد صحبت کنید و درباره بهترین زمان شروع رابطه زناشویی مشورت کنید.
  4. ایجاد رابطه جنسی محدود: برقراری رابطه جنسی کامل، برای افراد بعد از ترک اعتیادشان مضر است و باید از این‌کار خودداری کنند. چون فرد بعد از ترک اعتیاد، عملکرد جنسی ضعیفی دارد و ممکن است نتواند به خوبی این‌کار را انجام دهد. همین امر نیز او را ترغیب به مصرف مجدد مواد مخدر می‌کند. در نتیجه بهتر است از روش‌های عاطفی و جنسی جایگزین مانند ماساژ عاطفی، حمام حباب و... استفاده کنید. آقایان نیز بعد از ترک اعیتاد می‌توانند تحریک جنسی شریک خود را بدون دخول و با استفاده از نوازش‌های جنسی و تحریک دستی انجام دهند و رضایت آن‌ها را به دست آورند.
  5. صحبت درباره احساسات بعد از ترک اعتیاد: این‌کار نیز باعث می‌شود تا افراد بدون شرم و گناه درباره اضطراب‌ها واسترس‌های خود صحبت کنند و درک و همدلی را بین خود افزایش دهند.

اگر به دنبال ترک اعتیاد از روش‌های دیگر هستید مقاله ترک اعتیاد با نوروفیدبک  می‌تواند به شما کمک کند.


داروهای تقویتی بعد از ترک اعتیاد

تاثیر ترک اعتیاد و رابطه زناشویی و قوای جسمی فرد نیز امری مهم و غیرقابل انکار است. چون مواد مخدر، سلول‌های بدن را تخریب می‌کند و باعث ایجاد اختلال در عملکرد طبیعی آن‌ها می‌شود. ضعیف شدن بدن نیز باعث کاهش قوای جنسی می‌شود. برای همین بهتر است از داروهای مکمل و تقویتی مانند موارد زیر برای درمان زودانزالی بعد از ترک اعتیاد استفاده کنید:

  • ویتامین C: مصون‌کننده بدن در برابر اثرات سمی مواد مخدر
  • مکمل‌های امگا: تنظیم اسیدهای چرب لازم و مفید برای بدن و کمک به سلامت قلب و رگ‌های خونی
  • مکمل‌های حاوی ویتامین B: کاهش حالت بی‌قراری و عصبی بودن ناشی از ترک

اثر مواد مخدر بر رابطه جنسی

برای درمان اختلالات جنسی بعد از ترک به کدام پزشک مراجعه کنیم؟

برای درمان این‌گونه مشکلات می‌توانید به تراپیست‌ها، متخصصان اعصاب و روان و اورولوژیست‌ها مراجعه کنید. از بهترین متخصصان و مشاوران در این زمینه نیز در کلینیک تخصصی مغز و اعصاب و روان دکتر کربلایی، آماده خدمت‌رسانی به شما برای کاهش تاثیر هروئین بر رابطه زناشویی است.

کلینیک دکتر کربلایی، به علاوه درمان زودانزالی بعد از ترک اعتیاد به شما در درمان افسردگی بعد از ترک اعتیاد نیز کمک می‌کند. این کلینیک، با داشتن تیمی مجرب و متخصص، خدمات دیگری در زمینه مغز و اعصاب، روانشناسی و مشاوره در زمینه‌های مختلف، روانپزشکی و نوروتراپی و درمان اختلالات را نیز به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با دریافت نوبت به صورت تلفنی یا اینترنتی از خدمات متنوع این کلینیک استفاده کنید.

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


همین امروز تماس بگیرید