بهترین زوج درمانگر در تهران


نارضایتی و استرس در روابط عاشقانه یکی از شایع‌ترین مسائل بهداشت روان است. با توجه به اثرات منفی طلاق بر روی هر یک از طرفین و به‌خصوص کودکان، لزوم توجه به این موضوع در دستور کار متخصصان بهداشت روان است. اگر به دنبال یافتن زوج‌درمانگر در تهران هستید، این مقاله را بادقت مطالعه کنید. در این مقاله به نکات مهمی در مورد زوج‌درمانی و متخصص زوج‌درمانی اشاره شده که می‌تواند قبل از مراجعه برایتان بسیار مفید باشد.

متخصص زوج‌درمانی کیست؟

زوج درمانگر خوب در تهران هم می‌تواند روانپزشکی باشد که در زمینه زوج‌درمانی فعالیت‌ می‌کند و هم روانشناسی باشد که حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی باشد و دوره‌های تکمیلی مربوط به زوج‌درمانی را گذرانده باشد و در این زمینه تبحر داشته باشد. زوج درمانگر باید هم به مسائل زوجی و هم بالینی آشنایی داشته باشد، زیرا در برخی موارد وجود یک اختلال می‌تواند در روابط زناشویی نقش اساسی داشته باشد که باید به صورت جداگانه مورد درمان قرار گیرد. نکته مهم این است که زوج درمانگر باید زوج را درنظر بگیرد نه فرد. چون اگر به فرد توجه شود، درمان فردی می‌شود. بنابراین در درمان زوج، هدف ترمیم و مراقبت از رابطه است. قبل از مراجعه به زوج درمانگر در تهران دانستن ویژگی‌های زوج درمانگر خوب در تهران می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

ویژگی‌های بهترین زوج‌درمانگر در تهران

یکی از مهمترین ویژگی‌های متخصص زوج درمانی، پذیرش است. این پذیرش هم باید به صورت پذیرش بیرونی (پذیرش زوج با هر نژاد، سطح تحصیلات، عقیده، مذهب، سن و...) باشد و هم پذیرش درونی (پذیرش افکار و احساساتی که درون درمانگر در ارتباط با زوجین تولید می شود).

بنابراین رفتاری بدون قضاوت، سرزنش، سوگیری و تعصب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

همچنین یک زوج درمانگر در تهران، علاوه بر دانش و مهارت و تخصص آکادمیک، نیاز به مهارت گشودگی و ذهن آگاهی دارد. که بتواند در لحظه حضور داشته باشد و آگاهانه روند درمان را پیش ببرد. ذهن آگاهی به زوج درمانگر کمک می‌کند تا نقش وکیل مدافع، پلیس یا قاضی را بازی نکند. بین زوجین حکم نمی‌کند، مقصر مشخص نمی‌کند و به جای آنها تصمیم نمی‌گیرد. بلکه تلاش می‌کند آگاهی و شناخت را در زوجین بالا ببرد تا نهایتا خودشان بتوانند تصمیم گیری کنند.

بهترین مشاور زوج درمانی در تهران با گشودگی و آغوش باز نسبت به همه اتفاقاتی که درون جلسه و نیز درون ذهنش رخ می‌دهد، مسیر اصلی درمان را گم نمی‌کند و به جای تمرکز بر روی انتظارات طرفین، روی ارزش‌های هر یک از زوجین و ارزش‌های رابطه کار می‌کند. تا به مرور زوجین مهارت حل تعارض را کسب کرده و هر کس نقش و مسئولیت خود را در رابطه ایفا کند.

وقتی درمانگر در جلسه درمان با پذیرش، ذهن آگاهی، گشودگی، بدون قضاوت و سرزنش رفتار نماید، زوجین را به سمت این ویژگی‌ها سوق می‌دهد.

سایر ویژگی‌های بهترین زوج‌درمانگر شامل موارد زیر می‌باشد. متخصص زوج درمانی، باید بتواند شرایطی را مهیا کند که رفتار طبیعی و واقعی زوجین در جلسه نیز اتفاق بیفتد و همان موقعیت را تحلیل و به سایر شرایط زندگی بسط دهد. باید این آمادگی را داشته باشد که در صورت بالا گرفتن تعارض در جلسه، آن را به بهترین شکل مدیریت نموده و از آن در جهت آگاه سازی زوجین و پیشبرد اهداف درمانی استفاده نماید. یکی از مهمترین مسایلی که زوج درمانگر باید در نظر داشته باشد، استفاده از دیالوگ در جلسه درمان است به اینصورت که متکلم وحده نباشد و زوجین را به سمت گفتگو و دیالوگ سوق دهد. همینطور بتواند در هر لحظه، زوجین را از ذهنشان، آنچه درونشان می‌گذرد و تاثیر گفتگوی درونی هر شخص بر رابطه مشترک، آگاه سازد. بهترین روانشناس زوج درمانی در تهران در یکی از مراکز زوج درمانی در تهران به نام کلینیک روانشناسی و روانپزشکی دکتر کربلایی حضور دارد.

آمادگی‌های مورد نیاز برای ویزیت متخصص زوج‌درمانی

اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از مراجعه به بهترین مشاور زوج درمانی در تهران بگیرید باید به یکسری از مسائل از قبل آگاهی داشته باشید.

عموما زوج‌ها با این ایده به زوج‌درمانی روی میاورند که می‌خواهند چیزی را در طرف مقابل خود تغییر دهند زیرا باور دارند که ریشه اصلی مشکلشان در طرف مقابل است و متخصص زوج‌درمانی باید روی طرف مقابل کار کند.
ولی مساله اینجاست که مشکل اصلی پاسخ‌ها و عکس‌العمل‌های نادرستی است که هر یک از زوجین در رفتار با هم نشان می‌دهند آن‌ها باید یاد بگیرند در رابطه با یکدیگر به عنوان یک تیم چگونه عمل کنند.

جلسات مشاوره مکانی برای حمله به شریکتان نیست. اکثرا زوجین می‌خواهند در مورد عصبانیت‌ها، احساسات صدمه دیده و ناراحتی‌شان در جلسه مشاوره صحبت کنند ولی باید بدانید جلسات زوج‌درمانی جایی است که در مورد احساسات شما به وسیله شخص سومی به روشی که باعث بهبودی شود و نه تداوم احساس بد، کنکاش می‌شود.

این بسیار بد است که از حرف‌هایی که در جلسات زده می‌شود به عنوان صلاحی در مواقع دعوا استفاده کنید.

برای اینکه از حرف‌های تکراری و بی‌فایده مثل مکالماتی که در منزل دارید اجتناب شود درمانگر جلسه را طوری هدایت می‌کند و اصولی را برای آن در نظر می‌گیرد تا بتوانید حداکثر استفاده از زمان جلسه را ببرید.

زوج‌درمانی زمانی به نتیجه مطلوب میرسد که هر دو طرف زوجین به ادامه جلسات و پیگیری جلسات درمان پایبند باشند. غالبا یکی از چالش‌های پیش روی زوجین برای تکمیل جلسات زوج‌درمانی این است که یکی از زوجین با ادامه جلسات مخالف است. چالش دیگر این است که یکی از زوجین نمی‌خواهد در رابطه بماند و طلاق می‌خواهد. باید زوج‌ها متقاعد شوند که حتی در صورت طلاق هم برگزاری جلسات زوج‌درمانی لازم است؟

بنابر آمار به طور متوسط زوج‌ها ۶ سال صبر می‌کنند و بعد برای حل مشکلات به درمانگر مراجعه می‌کنند که احتمالا همین قضیه باعث می‌‌شود مشکلات ریشه‌دارتر و عمیق‌تر شوند.

در اکثر موارد علت دیر مراجعه کردن به زوج‌درمانگر این است که زوج‌ها فکر می‌کنند با گذر زمان مشکلات حل می‌شوند و یا می‌توانند طرف مقابل را عوض کنند. همینطور ممکن است برای حل مشکلات خود از راهنمایی افراد غیرمتخصص مثل دوستان و افراد فامیل کمک بگیرند. بعضی از زوج‌ها هم مشکلات خود را نادیده می‌گیرند.

باید بدانیم اگر زودتر در پی حل مشکلات برنیاییم مشکلات پیچیده‌تر می‌شوند و زمان بیشتری برای حل آن‌ها نیاز است.

حرکت از موضع دفاعی به موضع گشودگی در جلسات بسیار مهم است.

بهترین زوج درمانگر برای درمان شما چه اقداماتی انجام می‌دهند؟

بهترین زوج‌درمانگر در تهران با داشتن یک رویکرد مشخص، الگو‌های درست رابطه، شیوه درست ابراز احساسات و هیجانات، مهارت‌های لازم برای ارتباط موثر و حل مسئله، تصریح ارزش‌های فردی و ارزش‌های رابطه را به زوجین آموزش می‌دهد.

زوج درمانگر در هر جلسه، تمرین‌هایی به زوجین می دهد که انجام یا عدم انجام تمرین در جلسه بعد مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد

وظیفه زوج درمانگر شناسایی مشکل و تعارض اصلی می‌باشد. معمولا مشکلات زوجین در یکی از سه طبقه زیر قرار می‌گیرد:

  • محتوایی: مانند کار و فرزندپروری و روابط خانوادگی و....
  • ساختاری: مانند اعتقادات، اعتماد، مسائل حقوقی، بچه دار شدن و...
  • فرایندی: همدلی، توجه، شفقت، ارزش محوری و...

که اکثر زوجین با مسائل محتوایی و ساختاری مراجعه می‌کنند.

بهترین روانشناس زوج درمانی تهران در کلینیک دکتر کربلایی حضور دارد، وی چشم انداز و اهداف درمان را به کمک زوج مشخص نموده و هر جلسه در جهت هدف مشخص، جلسه را هدایت می‌کند. بنابراین یک زوج درمانگر، یک نسخه مشخص و از قبل تجویز شده برای زوجین ندارد. بلکه ابتدا بافت هر رابطه را بررسی می‌کند و با توجه به بافت خاص آن رابطه، مسیر درمان را پیش می‌برد.

برای یافتن بهترین روانشناس زوج درمانی تهران در ادامه به معرفی یکی از بهترین مراکز زوج درمانی در تهران می‌پردازیم.

معرفی بهترین زوج‌درمانگر در تهران

برای پیدا کردن زوج درمانگر در تهران، مراجعه به کلینیکی که مجموعه‌ای از خدمات روانپزشکی و روانشناسی را یکجا ارائه می‌دهد می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

کلینیک روانشناسی و روانپزشکی دکتر کربلایی یکی از به‌روزترین و باسابقه‌ترین مراکز زوج‌درمانی در تهران برای کمک به زوجین جهت مشاوره زناشویی و زوج‌درمانی است. از خوبی‌های این کلینیک این است که روانپزشک، روانشناس و متخصص مغز و اعصاب با هم کار می‌کنند و از آنجا که ممکن است هر یک از زوجین به صورت جداگانه نیاز به بهره‌مندی از سایر خدمات روانشناختی داشته باشند، می‌توانید از کار تیمی و یکپارچه این کلینیک برای رسیدن به نتیجه هر چه بهتر بهره ببرید.

در این کلینیک از جدیدترین روش‌های علمی که بیشترین کارایی را در زمینه زوج‌درمانی دارند استفاده می‌شود.

متخصصین این کلینیک تا پایان راه درمان و رسیدن به رابطه‌ای که مطلوبتان است همراه شما هستند و شما را تنها نمی‌گذارند.

این کلینیک همواره از بهترین زوج‌درمانگر در تهران در کنار سایر متخصصان برجسته خود بهره می‌برد. دکتر علی کربلایی بهترین روانپزشک تهران و متخصص اعصاب روان مدیریت این مجموعه را برعهده دارد. ایشان دوره‌های تکمیلی تخصصی مربوط به زوج‌درمانی را گذارنده و تابه‌حال چندین کارگاه در زمینه زوج‌درمانی برگزار کرده‌اند. ایشان چندین مقاله در این زمینه نوشته‌اند و از به‌روزترین متدهای درمانی در کلینیک خود برای کمک به هموطنان به کار می‌گیرند. اجرای صحیح روش‌های درمانی تحت نظر مستقیم ایشان انجام می‌شود تا بهترین نتیجه از جلسات حاصل گردد.

جمع بندی

زوج‌درمانی یک روش مداخله‌ای مهم و ضروری است که هم به صورت یک روش پیشگیری عمل می‌کند و هم یک روش درمانی موثر برای زوجین تا بتوانند روابط خود رو بهبود دهند و از نو بسازند. وظیفه متخصص زوج‌درمانی این است که شما و پارتنرتان به حدی برسید که برای مدیریت مسائل و مشکلات رابطه‌تان به او نیازی نداشته باشد. هر چند در کلینیک دکتر کربلایی می‌توانید تا یک یا ۳ ماه بعد از پایان جلسات درمانی برای حفظ ثبات در رابطه‌تان به صورت تلفنی و یا حضوری با درمانگر خود ارتباط داشته باشید.

آدرس کلینیک روانشناسی در تهران

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


همین امروز تماس بگیرید