دکتر متخصص دیسک کمر در تهران


چرا کمردرد؟

کمردرد یکی از شایع‌ترین شکایت‌ها جهت مراجعه به پزشک، و یکی از اصلی‌ترین دلایل ناتوانی در جهان است. کمردرد می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. یکی از مهم‌ترین علل آن، به‌خصوص در سنین بالاتر، دیسک کمر است. اگر به دنبال بهترین دکتر متخصص دیسک کمر هستید، ما‌ می‌توانیم در این مقاله به شما در یافتن بهترین دکتر متخصص دیسک کمر در تهران کمک کنیم.

ستون فقرات ما از 33 مهره تشکیل شده است. در بین این مهره‌ها، بالشتک‌هایی به نام دیسک بین مهره‌ای قرار دارد. این دیسک‌ها، لغزیدن و حرکت مهره‌ها روی هم را آسان می‌کنند. با افزایش سن، مایع پرکننده دیسک کمر خشک‌تر می‌شود. در اثر این اتفاق، دیسک کمر فشرده و جمع شده و قسمت بیرونی آن استحکام و مقاومت خود را از دست می‌دهد. با کاهش مقاومت قسمت بیرونی دیسک، هسته ژله‌ای دیسک دچار بیرون‌زدگی و فتق می‌شود؛ درنتیجه به اعصاب مجاور خود در کانال نخاعی فشار وارد می‌کند.

کمردرد، اسپاسم عضلات پشت، سیاتیک، ضعف عضلات پا، بی‌حسی در ساق پا، کاهش رفلکس‌های زانو یا مچ پا و تغییر در عملکرد مثانه و روده‌ها، از علائم دیسک کمر هستند. برخی از انواع دیسک کمر، نیاز به جراحی و درمان فوری دارند. به همین دلیل، لازم است تا در صورت داشتن هریک از این علائم حتماً به یک جراح خوب دیسک کمر مراجعه کنید. پزشک جراح دیسک کمر، با توجه به علائم و نتایج حاصل از آزمایشات و روش‌های تصویربرداری، بهترین روش درمان را به شما پیشنهاد می‌کند. در ادامه با بیرون‌زدگی دیسک بین مهره‌ای، و پزشک متخصصی که باید برای درمان دیسک به او مراجعه کنید، بیشتر آشنا می‌شوید.

بهترین متخصص دیسک کمر در تهران

دکتر متخصص دیسک کمر کیست؟

متخصصین مغز و اعصاب (نورولوژیست‌ها) و پزشکان ارتوپد، پزشکانی هستند که وظیفه تشخیص و درمان بیماری‌های ستون فقرات ازجمله دیسک کمر را بر عهده دارند. این دسته از پزشکان، پس از طی دوره پزشکی عمومی، دوره تخصص اعصاب و روان (نورولوژی)، یا ارتوپدی را می‌گذرانند.

دکتر متخصص برای دیسک کمر، توانایی و صلاحیت تشخیص و درمان انواع بیماری‌هایی که باعث درگیری ستون فقرات، ازجمله دیسک‌های بین مهره‌ای می‌شوند، را دارند. از داروها، فیزیوتراپی، اصلاح سبک زندگی، وسایل کمکی و برخی تمرینات خاص برای درمان دیسک کمر کمک گرفته می‌شود. بهترین دکتر متخصص دیسک کمر در تهران کسی است که با به‌روزترین روش‌های درمانی آشنا بوده و بتواند بهترین راه درمان را به شما پیشنهاد کند.

در مواردی، برای درمان دیسک کمر نیاز به جراحی وجود دارد. جراحی دیسک کمر، اغلب توسط جراحان مغز و اعصاب که دوره فوق تخصص جراحی ستون فقرات را گذرانده‌اند، انجام می‌شود.

دکتر متخصص دیسک کمر چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

صدمات و اختلالات متعددی وجود دارد که می‌توانند در ستون فقرات ایجاد بیماری کنند. بیماری‌هایی که با افزایش سن ایجاد می‌شوند، آسیب‌های ناشی از وارد شدن ضربه و تروما به ستون فقرات (سقوط، تصادفات رانندگی، آسیب‌های ورزشی)، انجام حرکات مکرر، چاقی، وضعیت و پوسچر نامناسب، عفونت‌ها و نقایص مادرزادی، همگی می‌توانند در ایجاد اختلالات ستون فقرات نقش داشته باشند.

متخصصین و جراحان مغز و اعصاب طیف گسترده‌ای از اختلالات ستون فقرات، ازجمله ناهنجاری‌های پیچیده ستون فقرات را درمان می‌کنند:

  • آرتریت‌های ستون فقرات
  • بیرون‌زدگی یا فتق دیسک بین مهره‌ای
  • تنگی کانال نخاعی
  • بیماری‌های دژنراتیو دیسک بین مهره‌ای
  • اسپوندیلولیستزیس
  • ناهنجاری‌های ستون فقرات (اسکولیوز، کیفوز، لوردوز)
  • شکستگی‌ مهره‌ها
  • پوکی استخوان
  • سرطان‌‌ها و تومورهای ستون فقرات
  • نقایص مادرزادی ستون فقرات مانند اسپینا بیفیدا

بهترین پزشک متخصص دیسک کمر برای درمان شما چه اقداماتی انجام می‌دهد؟

یک جراح خوب دیسک کمر، شما را با دقت معاینه کرده و با انجام تست‌های لازم، تشخیص خود را قطعی می‌کند. سپس بهترین روش‌های درمانی را بر اساس نوع بیماری و شرایط شما در نظر می‌گیرد. درنهایت، درباره فواید و عوارض احتمالی هریک از این روش‌ها با شما صحبت می‌کند. یک پزشک جراح دیسک کمر کاربلد، به تمام سؤالات شما پاسخ داده، و دید کلی و صحیحی از بیماری به شما می‌دهد. دکتر متخصص جراح دیسک کمر خوب، باید به تمام روش‌های جراحی و غیر جراحی درمان دیسک کمر مسلط بوده، و روش جراحی را تنها هنگامی به شما پیشنهاد کند که دیگر روش‌های درمانی تأثیری در درمان مشکل شما نداشته باشند. اگر به دنبال دکتر متخصص دیسک کمر در تهران هستید، می‌توانید با کلینیک دکتر کربلایی تماس بگیرید.

کلینیک درمان دیسک کمر

بهترین دکتر متخصص دیسک کمر در تهران، تشخیص بیماری شما را با شرح‌حال و معاینه فیزیکی آغاز می‌کند. در طول معاینه فیزیکی، پزشک کمر شما را ازنظر حساسیت بررسی می‌کند. ممکن است از شما خواسته شود که صاف دراز بکشید و پاهای خود را در موقعیت‌های مختلف حرکت دهید. این کار به پزشک کمک می‌کند تا علت مشکل شما را بهتر تشخیص دهد.
پزشک همچنین یک معاینه عصبی برای بررسی موارد زیر انجام می‌دهد:

  • تغییرات رفلکس‌ها
  • قدرت عضلانی
  • توانایی راه رفتن
  • بررسی تغییرات احساسی، مانند تغییر در حس لامسه

در بیشتر موارد، یک معاینه فیزیکی و عصبی کامل و شرح‌حال، تمام چیزی است که برای تشخیص فتق دیسک لازم است. اگر پزشک شما مشکوک به بیماری دیگری باشد یا نیاز باشد تا اعصابی که در زمینه دیسک کمر درگیر شده‌اند، مشخص شوند، از آزمایش‌های زیر کمک می‌گیرد:

تست‌های تصویربرداری

  • رادیوگرافی: عکس رادیوگرافی ساده فتق دیسک را مشخص نمی‌کند، اما می‌تواند سایر علل کمردرد مانند عفونت، تومور یا شکستگی استخوان را رد کند.
  • سی‌تی‌اسکن: سی‌تی‌اسکن، درواقع مجموعه‌ای از تصاویر رادیوگرافی از زوایای مختلف است و می‌تواند جزئیات بیشتری را از محل ضایعه مشخص کند.
  • ام آر آی: در این روش از امواج رادیویی و میدان مغناطیسی قوی برای ایجاد تصاویری از ساختارهای داخلی بدن استفاده می‌شود. با کمک ام آر آی، می‌توان محل دیسک آسیب‌دیده و اعصابی که درگیر شده‌اند را مشخص کرد.
  • نوار عصب و عضله: در این روش، با کمک بررسی تکانه‌های الکتریکی در اعصاب، می‌توان محل ضایعه را با دقت بیشتری تعیین کرد.

در ادامه پزشک جراح دیسک کمر، شرایط شما را در نظر گرفته و با توجه به نتیجه معاینات و تست‌ها، بهترین روش درمان را که ممکن است شامل یکی از موارد زیر باشد به شما پیشنهاد می‌کند.

داروها

  • داروهای مسکن بدون نسخه: اگر درد شما خفیف تا متوسط است، پزشک ممکن است داروهای مسکن بدون نسخه مانند استامینوفن، ایبوپروفن یا ناپروکسن را توصیه کند.
  • داروهای نوروپاتیک: این داروها بر تکانه‌های عصبی تأثیر گذاشته و به‌این‌ترتیب درد را کاهش می‌دهند. گاباپنتین، پره گابالین، دولوکستین، و ونلافاکسین از این دسته داروها هستند.
  • شل‌کننده‌های عضلانی: این داروها برای درمان اسپاسم عضلانی تجویز می‌شوند.
  • تزریق کورتیزون: اگر درد شما با داروهای خوراکی بهبود نیافت، پزشک جراح دیسک کمر، ممکن است تزریق یک کورتیکواستروئید را توصیه کند. تزریق کورتیکواستروئید، به ناحیه اطراف نخاع انجام می‌شود.

در مواردی ممکن است پزشک در کنار درمان دارویی، فیزیوتراپی را هم پیشنهاد کند.

جراحی

اگر بیماری شما شدید باشد یا با داروها و فیزیوتراپی بهبود پیدا نکند، ممکن است، پزشک انجام جراحی را پیشنهاد کند. دکتر متخصص جراح دیسک کمر، می‌تواند با روش‌های مختلف جراحی، دیسک آسیب‌دیده را ترمیم کرده و اثر فشاری آن بر اعصاب را کاهش دهد.

تقریباً در همه موارد، جراحان می‌توانند فقط قسمت بیرون‌زده دیسک را بردارند؛ به ندرت، کل دیسک باید حذف شود. در این موارد، ممکن است نیاز باشد تا مهره‌ها به هم متصل شده و پیوند بخورند.

بهترین متخصصان دیسک کمر تهران در کلینیک دکتر کربلایی

اگر دنبال یافتن بهترین دکتر متخصص دیسک کمر در تهران هستید (یا کلماتی مانند دکتر متخصص برای دیسک کمر یا بهترین دکتر جراح دیسک کمر را در اینترنت جستجو کنید) قطعاً با نام کلینیک دکتر کربلایی برخورد خواهید کرد. گروه تخصصی مغز، اعصاب و روان دکتر کربلایی، متشکل از جمعی از بهترین پزشکان و جراحان در حوزه مغز، اعصاب و روان است. مدیریت این مجموعه بر عهده دکتر علی کربلایی است که خود متخصص اعصاب، روان و روان‌پزشکی این مجموعه هستند.

اگر برای مشکل دیسک کمر به این کلینیک مراجعه کنید، توسط بهترین پزشکان فوق تخصص دیسک کمر در تهران معاینه خواهید شد و سپس درمان مناسب با بهترین و به‌روزترین روش‌ها به شما پیشنهاد می‌شود. اگر برای درمان مشکل دیسک کمر شما نیاز به جراحی باشد، جراحی شما توسط بهترین جراح دیسک کمر در تهران، و با بهترین روش‌ها انجام خواهد شد. می‌توانید برای مشورت با بهترین دکتر متخصص دیسک کمر در تهران، با کلینیک دکتر کربلایی در تماس باشید.

آدرس دکتر متخصص دیسک کمر در تهران

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


همین امروز تماس بگیرید