مشاوره بارداری


اگر قصد بچه‌دار شدن دارید حتما به اضطراب‌ها و نگرانی‌هایتان چند برابر افزوده می‌شود. برای تضمین سلامتی فرزند جدیدتان می‌بایست مشاوره قبل از بارداری را در برنامه‌هایتان بگنجانید. چراکه همین مشاوره پیش از بارداری شما و فرزندتان را از خطراتی همچون حمله‌های عصبی، افسردگی و اضطراب‌های ناشی از تغییرات هورمونی و اختلالات روانی در امان نگاه می‌دارد. مشاوره پیش از بارداری برای سلامتی شما و فرزندتان ضروری است پس اگر سلامتی خود و جنینتان را دوست دارید حتما برای مشاوره به پزشکی متخصص مراجعه کنید تا شما را در بهترین حالت جسمی و روحی خود برای بارداری سالم‌تر آماده کند.


دکتر اعصاب و روان در کلینیک دکتر کربلایی


مشاوره قبل از بارداری چیست و چه اهمیتی دارد؟

بیش از 12 درصد زنان در دوران بارداری افسردگی و اضطراب را تجربه می‌کنند. هر زنی پیش از بارداری باید مراحلی را پشت سر بگذارد تا خود و بدنش آماده پذیرش جنین شود. یکی از مراحل مهم مشاوره پیش از بارداری است. بدن برخی از زنان چندین ماه زمان نیاز دارد تا آماده بارداری شود بنابراین توصیه اکید پزشکان این است که حتما سه ماه پیش از اقدام به بارداری نزد پزشک متخصص بروید.

در جلسات مشاوره پیش از بارداری می‌توانید درباره تمام اضطراب‌ها و استرس‌هایتان صحبت کنید و جلوی تروماها یا مشکلات عصبی احتمالی در دوران بارداری را بگیرید. همه می‌دانیم استرس از طریق مادر به کودک منتقل می‌شود و همین امر ممکن است اختلالات شدید برای کودک ایجاد کند که او را تا بزرگسالی نیز ترک نکند. در زمان بارداری اغلب مادران با تغییرات هورمونی، خلقی و احساسی مواجه می‌شوند و ممکن است نتوانند این تغییرات را به درستی کنترل کنند. همین عدم توانایی در کنترل احساسات و هورمون‌ها موجب بروز اضطراب دوران بارداری، استرس و مشکلات عصبی می‌شود و در نهایت محرکی برای بروز بیماری‌های روانی می‌گردد.

اضطراب دوران بارداری را چگونه پشت سر بگذاریم؟

همه افراد گاهی اوقات اضطراب و استرس را تجربه می‌کنند. حاملگی و بارداری یکی از موقعیت‌های زندگی بسیاری از زنان است که در آن اضطراب فراوانی را تجربه می‌کنند. چرا که قرار است فردی جدید را به دنیا بیاورند. اما خوشبختانه برای کنترل این اضطراب راه‌های زیادی وجود دارد:

  • پیش از اقدام به بارداری حتما مشاوره شوید و از وضعیت سلامتتان آگاه شوید تا در طول بارداری نگران خود نباشید.
  • اکثر استرس و اضطرابی که تجربه می‌کنید در اثر تغییرات هورمونی در بدن شماست. بنابراین آن را امری غیر طبیعی ندانید.
  • در مورد استرس‌ها و اضطرابتان صحبت کنید. در چنین مواقعی مشاور می‌تواند حمایت‌گر بسیار خوبی برای شما باشد.
  • برای خودتان تفریحی بی خطر فراهم کنید، به یوگا یا پیاده‌روی بروید تا راحت‌تر با استرس خود کنار بیایید.
  • ذهنتان را از بارداری دور کنید و سعی کنید با تمرینات تنفس عمیق، مدیتیشن یا ماساژ درمانی آرامش را به خود بازگردانید.
  • در مورد استرس‌هایتان بنویسید. اگر بتوانید فکر و خیال‌هایتان را روی کاغذ بیاورید خیلی راحت‌تر می‌توانید احساس آرامش کنید.
  • بیشتر بخوابید و استراحت کنید. در دوران بارداری ممکن است شب‌ها خواب خوبی نداشته باشید و همین مسئله باعث استرس و اضطراب روزانه‌تان شود. سعی کنید در طول روز کمی بخوابید و استراحت کنید.

مشاهده و دریافت خدمات مشاور جنسی در کلینیک دکتر کربلایی


در جلسه مشاوره قبل از بارداری چه می‌گذرد؟

در جلسات مشاوره پیش از بارداری، سلامت روان شما از چندین نظر بررسی می‌شود تا مطمئن شوید شرایط روانی لازم برای بارداری را دارید. در چنین مواقعی، پزشک ابتدا سابقه روانی خود و خانواده‌تان را مطالعه می‌کند. در صورتی‌که پیش از این دارای سابقه مشکلات روانی بوده‌اید و در حال حاضر درمان شده‌اید، بارداری می‌تواند باعث بروز مجدد مشکلاتتان شود. بنابراین بهتر است تحت نظر مشاور باشید.

  • اگر هم‌چنان دارای اختلالات جدی روانی مانند اسکیزوفرنی، دوقطبی یا افسردگی‌های شدید بوده‌اید حتما الان هم باید تحت نظر پزشک مشاور باشید که در صورت بارداری مشکلاتتان اوج نگیرند.
  • اگر به تازگی و در دوران بارداری دچار  اختلالات روانی شده‌اید هم باید سریعا به پزشک مراجعه کنید و با توجه به تجویز پزشک درمان خود را ادامه دهید.
  • اگر حتی یکی از اطرافیان یا نزدیکانتان دارای اختلالات عصبی، افسردگی یا روان‌پریشی است، بهتر است پزشک خود را از این وضعیت آگاه کنید چون ممکن است بر سلامت فرزندتان تاثیر بگذارد.

خوشبختانه در ایران، تخصص روانشناسی مادران باردار نیز وجود دارد و مادران باردار می‌توانند با مراجعه به پزشکان متخصص کلینیک دکتر کربلایی از سلامت روان خود مطمئن شوند.


مشاوره پیش از ازدواج حضوری در کلینیک تخصصی روانشناسی دکتر کربلایی


مشاوره بارداری در کلینیک دکتر کربلایی

اخیرا شاخه تخصصی روانشناسی برای مادران باردار در کشورهای پیشرفته ایجاد شده است. کلینیک دکتر کربلایی نیز با دارا بودن متخصصانی در این زمینه به شما کمک می‌کند که مشاوره روانشناسی پیش از بارداری را بگذرانید و از سلامت روان خود و فرزندتان مطمئن شوید. در کلینیک تخصصی دکتر کربلایی می‌توانید از تجربیات و دانش پزشکان متخصص بهره‌مند شوید. در این کلینیک بهترین مشاوره روانشناسی قبل از بارداری را نیز دریافت خواهید کرد.


مطالب دیگر کلینیک دکتر کربلایی: علت زود ارضا شدن مرد چیست؟


هزینه مشاوره قبل از بارداری در کلینیک دکتر کربلایی

برای آگاهی از هزینه‌های مشاوره قبل از بارداری لازم است ابتدا پزشک متخصص شما را معاینه کند و بر اساس تعداد جلسات مورد نیاز و مشکلات موجود هزینه برایتان برآورد شود. هر شخصی بسته به موقعیت خود ممکن است یک جلسه یا بیشتر برای انجام معاینات و مشاوره تخصصی نیاز داشته باشد.

مشاوره قبل از بارداری آنلاین و تلفنی

در مرکز تخصصی روانپزشکی و روانشناسی دکتر کربلایی می‌توانید از خدمات مشاوره بارداری آنلاین یا اینترنتی و تلفنی نیز بهره‌مند شوید. کافیست برای اطلاعات بیشتر با این شماره‌ ۲۲۱۸۶۴۰۸1--021 تماس بگیرید.


مطالب دانستنی: درمان عدم تمرکز در کودکان


مشاوره قبل از بارداری حضوری

مشخصا مشاوره بارداری  به صورت حضوری نتایج بهتری خواهد داشت. در کلینیک دکتر کربلایی می‌توانید به صورت حضوری و با دارا بودن نوبت قبلی زیر نظر پزشکان متخصصی هم‌چون دکتر علی کربلایی مشاوره شوید.

نتیجه‌گیری

باردار شدن و فرزندآوری از بهترین تجربیات زندگی هر فردی به شمار می‌رود. قطعا هیچ کسی دوست ندارد این تجربه زیبا را به تجربه‌ای دردناک تبدیل کند. بنابراین برای این‌که تجربه‌ای زیبا و سالم داشته باشید حتما پیش از بارداری به پزشکان متخصص کلینیک دکتر کربلایی مراجعه کنید.

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


همین امروز تماس بگیرید