فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان در تهران


امروزه به علت بالاتر رفتن سطح آگاهی خانواده‌ها؛ با استفاده از اطلاعاتی که از فضای مجازی و رسانه‌ها به دست می‌آورند؛ توجه به تغییرات خلقی، رفتاری و عملکرد اجتماعی کودکان خیلی بیشتر شده است. ولی متاسفانه هنوز برخی از خانواده‌ها به علت ترس از انگ زدن به کودک و یا حتی مصرف دارو از مراجعه به روانپزشک کودک یا فوق تخصص روانپزشکی کودکان خودداری می‌کنند. 

اگر به دنبال روانشناس یا دکتر روانپزشک خوب در تهران هستید در این مقاله اطلاعاتی را در مورد نحوه عملکرد متخصصین در کلینیک دکتر کربلایی به عنوان بهترین کلینیک روانپزشکی کودکان در تهران ارائه خواهیم داد. خبر خوب این است که برخلاف گذشته، امروزه با ورود روش‌های درمانی تکنولوژیک و داروهایی با کمترین عوارض، می‌توان به بهترین نحو ممکن به کودکان کمک کرد. در کلینیک دکتر کربلایی برجسته‌ترین متخصصین با به‌روزترین روش‌های درمانی و دستگاه‌های تکنولوژیک مشغول به فعالیت می‌باشند. این مقاله برای آشنایی شما با ویژگی‌های بهترین روانپزشک کودک در تهران تهیه شده است.

فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان در تهران

فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان کیست و چه وظایفی دارد؟

فوق تخصص روانپزشکی کودکان، پزشکی است که بعد از گذراندن پزشکی عمومی وارد رشته تخصص اعصاب و روان (روانپزشکی) شده است و بعد از گرفتن بورد تخصصی روانپزشکی در رشته فوق تخصصی روانپزشکی کودک و نوجوان پذیرفته شده و دارای مدرک فوق تخصصی می‌باشد.

فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان براساس شرح حالی که از کودک و والدین در جلسه ویزیت می‌گیرد مشکل کودک را تشخیص می‌دهد. روانپزشک در برنامه درمانی که برای کودک می‌ریزد ممکن است از روش‌های دارودرمانی و یا رواندرمانی استفاده کند گاهی نیز استفاده از روش‌های تکنولوژیک را پیشنهاد می‌دهد.

 در صورت نیاز به تجویز دارو، روانپزشک کودک حداقل دوز دارو با کمترین میزان عوارض جانبی را تجویز می‌کند. نگران تجویز دارو نباشید زیرا پزشکتان جز در موارد ضروری، دارو تجویز نمی‌کند و داروهای امروزی در جهت بهبود عملکرد مغز بسیار مفید می‌باشند. باید بدانید به جز در موارد اندکی، برنامه روانپزشک نهایتا مبنی بر قطع دارو می‌باشد و بعد از تکمیل روند درمان آن را قطع می‌کند. پس تا رسیدن به نتیجه درمانی موثر با پزشک خود همراه باشید و جلساتتان را ادامه دهید. در صورت بروز هرگونه مشکل با داروها می‌توانید با پزشک خود درمیان بگذارید و پزشک با تغییر نسخه، بهترین دارو ویژه هر فرد را برایش تجویز می‌کند.

روانپزشک کودک به ارزیابی و درمان اختلالات مربوط به کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال می‌پردازد. اختلالات و مشکلات در کودکان شامل موارد زیر می‌باشد:


بیشتر بخوانید: افسردگی چیست (علت، علائم، انواع، تشخیص و درمان افسردگی)


ویژگی‌های بهترین روانپزشک کودک و نوجوان

روانپزشک کودک و نوجوان باید در درجه اول به کارش علاقمند باشد و از ارتباط با بچه‌ها لذت ببرد تا بتواند با کودک ارتباط خوبی برقرار کند و مشکل او را کشف کند. در ادامه چند نمونه از ویژگی‌های بهترین روانپزشک کودک در تهران را ذکر می‌کنیم:

  • داشتن مهارت‌های شنیداری و ارتباطی عالی
  • وقت گذاشتن کافی و گرفتن شرح حال دقیق از کودک
  • صحبت با خانواده و کسب اطلاعات در مورد رفتارهای کودک
  • آگاه‌سازی والدین از طریق راهنمایی و آموزش در جهت چگونگی رفتار با کودک
  • توجه به روابط اجتماعی کودک و بهبود زندگی اجتماعی او
  • در صورت لزوم تجویز کم‌عارضه‌ترین و حداقل دوز دارو

چه زمانی باید از روانپزشک کودک کمک بگیریم؟

به علت حساسیت سن کودکی و نوجوانی در صورت مشاهده هر گونه علامتی ناشی از تغییر در رفتار و خلق و خوی کودک، حتما از یک روانشناس یا روانپزشک کودک کمک بگیرید. هر چقدر اقدامات درمانی زودتر انجام شود نتیجه بهتری از درمان حاصل می‌شود. مهمترین علامت در کودکان که باید به آن خیلی توجه کرد افت تحصیلی است. زیرا مهمترین وظیفه و عملکرد کودک و نوجوان تحصیل است و اختلال در این موضوع زنگ خطر مهمی برای وجود مشکلات دیگر است. بنابراین با کمک گرفتن از فوق تخصص روانپزشکی کودکان، از طریق ریشه‌یابی علت اصلی مشکل، می‌توانید از وقوع مشکلات بزرگتر در آینده جلوگیری کنید. سایر تغییراتی که در رفتار کودک می‌بینید و باید به آن‌ها حساس باشید شامل موارد زیر می‌باشد:

  • تغییر در عادات غذا خوردن
  • غم و اندوه
  • رفتارهای پرخاشگرانه
  • مرتبا در مورد مرگ صحبت کردن
  • به یکباره کم‌حرف شدن
  • گوشه‌گیری
  • عدم توانایی در ارتباط با همسالان
  • تلاش برای آسیب رساندن به خود و خودکشی
  • احترام قائل نبودن برای احساسات و دارایی‌های دیگران

آمادگی‌های لازم برای ویزیت فوق تخصص روانپزشکی کودکان

قبل از جلسه ویزیت حتما اطلاعات زیر را آماده کنید تا در جلسه ویزیت با پزشک خود درمیان بگذارید. 

  • اطلاعات کاملی از سوابق خانوادگی کودک و اینکه چه کسی در اقوام خونی شما دچار مشکلات روانپزشکی بوده، از چه اقدامات درمانی بهره برده و چه داروهایی مصرف کرده است.
  • علائم و نشانه‌های تغییر رفتار کودک چیست؟ از چه زمانی شروع شده؟
  • تغییرات رفتاری چه اثری روی عملکرد کودک یا نوجوان در خانه یا مدرسه داشته است.
  • چون کودکان زمان زیادی را در مدرسه سپری می‌کنند، حتما گزارشی کامل از رفتارهای کودک در مدرسه توسط معلمان و مربیان داشته باشید.
  • چه عواملی باعث تشدید این مشکلات در کودک می‌شود؟
  • چه اقدامات و یا عکس‌العمل‌هایی در خانه یا مدرسه در مقابل رفتار کودک انجام می‌شود.

روانپزشک کودک و نوجوان خوب در تهران بعد از ارزیابی‌های دقیق، شما را در جریان برنامه‌درمانی که برای کودک در نظر دارد قرار می‌دهد و نقش والدین را در پیشبرد این برنامه درمانی بسیار مهم می‌داند. اگر خانواده با پزشک همکاری نکند چه برای خوردن دارو و چه برای پیگیری جلسات قطعا نمی‌توان به نتیجه درمانی مطلوب رسید.

بهترین روانپزشک کودک و نوجوان برای درمان چه اقداماتی انجام می دهد؟

روانپزشک کودک و نوجوان، فردی است که حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد روانپزشکی می‌باشد و در زمینه مشکلات کودکان و نوجوانان از طریق رواندرمانی شناختی-رفتاری، رواندرمانی فردی، مشاوره و ... کار می‌کند. با همکاری تیمی روانپزشک کودک و نوجوان با فوق تخصص روانپزشکی کودکان، بهترین نتیجه درمانی می‌تواند حاصل گردد.

روانپزشک کودک و نوجوان از روش‌‌هایی مثل رفتاردرمانی و یا بازی درمانی برای کار در زمینه مشکل کودک استفاده کند. در هنگام مواجهه کودک با حوادث ناگوار زندگی نحوه برخورد والدین و اطرافیان برای فهم آن مشکل توسط کودک بسیار مهم است. در اینگونه شرایط روانپزشک می‌تواند به کودک برای کنار آمدن با طلاق، مرگ یکی از والدین یا نزدیکان، جابجایی خانه یا مدرسه و ... کمک کند. 

فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان دکتر کربلایی در تهران

کلینیک روانشناسی و روانپزشکی دکتر کربلایی یکی از به ‌روزترین و باسابقه‌ترین کلینیک روانپزشکی کودکان در تهران می‌باشد. این کلینیک در زمینه کودک و نوجوان از همکاری تیمی فوق تخصص روانپزشکی کودکان و نوجوان و روانشناس کودک و نوجوان بهره می‌برد.

با توجه به حساسیت دوران کودکی و نوجوانی، جلسه تشخیص و ارزیابی توسط بهترین روانپزشک کودک در تهران خانم دکتر مریم حسین‌زاده، دارای مدرک فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان، انجام می‌شود. ایشان دانش‌آموخته دانشگاه شهیدبهشتی می‌باشند و تاکنون موفقیت‌های زیادی در زمینه تشخیص و درمان اختلالات کودکان به دست‌آورده‌اند. اولین جلسه ویزیت که توسط ایشان انجام می‌شود یک جلسه ویزیت و ارزیابی کامل است. این جلسه حداقل نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارد تا پزشک بتواند به تشخیص دقیق برسد. بنابر تشخیص پزشک اگر نیاز به دارو باشد کمترین دوز دارو با کمترین عوارض جانبی برای کودک تجویز می‌شود و در صورت نیاز به رواندرمانی این کار یا توسط خود ایشان و یا توسط روانشناس کودک و نوجوان مجموعه، خانم دکتر اسماعیل‌زاده انجام می‌شود.

رویکرد کلینیک برای درمان کودکان بهره‌گیری از روش‌هایی مانند رفتاردرمانی و یا روش‌های تکنولوژیک به جای تجویز دارو می‌باشد. داروها جز در موارد ضروری تجویز نمی‌شوند. در اکثر موارد استفاده از روش‌های درمانی ترکیبی بهترین نتیجه را می‌دهد و در صورت لزوم گاهی بنابر تشخیص پزشک از دستگاه‌های تکنولوژیک مانند آر تی ‌ام‌اس، تی دی سی اس، نوروفیدبک و یا بیوفیدبک استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها تماما از بهترین برندهای روز دنیا خریداری شدند تا بهترین نتیجه از درمان حاصل شود. کار با این دستگاه‌ها تحت نظر روانپزشک کودک و توسط متخصص علوم اعصاب که در این زمینه تخصص دارد انجام می‌شود. 

آدرس فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان در تهران

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


همین امروز تماس بگیرید