بهترین دکتر روانشناس کودک و نوجوان در تهران


سلامت روان بخش مهمی از سلامت عمومی کودک و نوجوان است که می‌تواند روی جسم، رشد و شکوفایی فرزندان تاثیر بسزایی داشته باشد. ابراز مشکلات در کودکان به گونه‌ای متفاوت از بزرگسالان است بنابراین فهم، درک و نحوه کمک به کودک در برخی از موارد ممکن است برای والدین دشوار باشد. حتما برای جلوگیری از ریشه‌دار شدن مشکلات در بزرگسالی بهتر است هر چه سریعتر از یک دکتر روانشناس کودک یا دکتر روانشناس نوجوان کمک بگیرید. اتفاقات دوران کودکی، سبک فرزندپروری والدین و اختلالات دوران کودکی بخش مهمی از آینده کودک را شکل می‌دهند. بهره‌گیری از مشاور کودک و نوجوان نه تنها برای درمان اختلالات کودکان بلکه در موارد بسیاری برای پیشگیری از بروز اختلالات و مشکلات در آینده کمک کننده است. 

نحوه انتخاب دکتر روانشناس کودک در تهران چالشی مهم برای والدین است، حتما قبل از مراجعه از تبحر و مهارت وی اطمینان حاصل کنید. در کلینیک روانشناسی کودک و نوجوان دکتر کربلایی، متخصصین توانمند از بهترین دانشگاه‌های کشور گرد هم آمده‌اند تا با روش‌های درمانی علمی و ایمن به کودک شما کمک کنند. این مقاله برای آشنایی شما عزیزان با ویژگی‌های بهترین دکتر روانشناس کودک در تهران و بهترین مشاور کودک در تهران تهیه شده است.


بیشتر بخوانید: افسردگی کودک و نوجوان و شیوه های درمان آن


دکتر روانشناس کودک و نوجوان در تهران

دکتر روانشناس کودک و نوجوان کیست؟

دکتر روانشناس کودک و نوجوان فردی است که در رشته روانشناسی و ترجیحا با گرایش بالینی درس خوانده و پس از فارغ‌التحصیلی به دلیل علاقه به حوزه روانشناسی نوجوان و کودک، مطالعات خود را به این سمت سوق داده است. دکتر روانشناس نوجوان و کودک برای اینکه بتواند جهت مراجعین کودک و نوجوان رواندرمانی و مشاوره انجام دهد باید دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا دکتری باشد. همچنین دوره‌های مربوط به رواندرمانی و مشاوره کودک و نوجوان را گذرانده باشد و به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت ‌کند.

چه زمانی باید از مشاوره کودک و نوجوان کمک بگیریم؟

در صورت مشاهده اولین علائم که گویای تغییرات رفتاری و عملکردی در کودک و نوجوان است حتما به مشاور کودک و نوجوان متبحر مراجعه کنید تا بتوانید جلوی عواقب و اثرات ناگوار آن را در آینده بگیرید. بسته به نوع مشکل و شدت آن ممکن است اقدامات درمانی زیر برای کودک یا نوجوان شما انجام شود:

  • جلسات مشاوره: این جلسات می‌تواند یک یا چند جلسه باشد.
  • جلسات روان درمانی: این جلسات حداقل ۵ جلسه و یا بیشتر می‌باشد. جلسات رواندرمانی، جنبه درمانی دارند و با بهبود عملکرد مغز باعث تغییر رفتار در کودک و نوجوان می‌شوند.
  • استفاده از دستگاه‌های تکنولوژیک: مانند آر تی ام اس، تی دی سی اس، نوروفیدبک و یا بیوفیدبک.
  • ارجاع به روانپزشک جهت تجویز دارو: از آنجا که روانشناس‌ها مجوز تجویز دارو را ندارند در صورت نیاز به مصرف دارو باید بیمار به دکتر روانپزشک خوب در تهران ارجاع داده شود. 

ویژگی‌های بهترین دکتر روانشناس کودک و نوجوان

بهترین دکتر روانشناس کودک باید علاوه بر داشتن مدرک معتبر از دانشگاه‌های مطرح کشور و یا دنیا، توانایی به کارگیری دانش خود به صورت عملی را داشته باشد. همواره با مطالعه جدیدترین مقالات و ژورنال‌ها در زمینه کودکان اطلاعات خود را به روز نگه دارد. تیم درمانی قوی داشته باشد تا درصورت نیاز بتواند از کمک آن‌ها بهره ببرد. بنابراین در صورت نیاز به کمک، مراجعه به کلینیک روانشناسی کودک و نوجوان که جمعی از متخصصین با گرایش‌های مختلف برای کمک به کودک در آن فعالیت می‌کنند می‌تواند بهترین گزینه باشد. دکتر روانشناس کودک باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • قبل از هر چیز به کار خود علاقمند باشد و از ارتباط با کودکان لذت ببرد تا بتواند با برقراری ارتباط موثر با کودکان مشکلات آن ‌ها را دریابد و به آن‌ها کمک کند.
  • با صبر و حوصله باشد. 
  • جلسات را طوری برگزار کند که برای کودک خسته‌کننده نباشد. برای این کار ممکن است از روش‌هایی مانند بازی درمانی بهره ببرد.

آمادگی‌های مورد نیاز برای ویزیت روانشناس کودک و نوجوان

جهت جلسه مشاوره کودک و نوجوان، لازم است والدین مراجع حضور داشته باشند. همچنین در صورت امکان گزارش کتبی از مهد کودک یا مدرسه تهیه شده باشد. والدین باید دفتر نقاشی، دفتر مشق و دفتر دیکته مراجع را با خود بیاورند. همینطور اگر فیلمی از رفتارهای کودک در منزل گرفته‌اند جهت ارزیابی بسیار ارزشمند است. 

ممکن است درمانگر، والدین را جداگانه ملاقات کند و گاه در صورت مشاهده اختلاف بین پدر و مادر، ارزیابی زوج یا ارجاع به خانواده ‌درمانگر نیاز باشد. اگر مراجع نوجوان باشد، دکتر روانشناس نوجوان باید زمانی را به مصاحبه با وی به صورت مجزا اختصاص دهد. 

بهتر است پدر و مادر مشکلات رفتاری فرزندشان را به صورت موردی یادداشت کنند تا موردی را از قلم نیاندازند. همچنین واکنش‌های پدر و مادر در مورد رفتارهای کودک یا نوجوان میبایست صادقانه با درمانگر در میان گذاشته شود تا در صورت وجود نقایص سبک فرزندپروری، جهت آموزش ارجاع به متخصص مربوطه صورت گیرد.

بهترین روانشناس کودک و نوجوان برای درمان چه اقداماتی انجام می‌دهد؟

در ادامه اقداماتی که بهترین دکتر روانشناس کودک در کلینیک روانشناسی کودک و نوجوان دکتر کربلایی در طی جلسات درمانی به آن‌ها توجه می‌کند را ذکر می‌کنیم:

  • مشاور کودک و نوجوان در جلسه اول توضیح می‌دهد که قرار است در طی جلسات درمانی چه اتفاقی بیفتد، روی چه مشکلی کار کنند و به چه نتیجه ای برسند. همینطور از تجربیات خود و نتایجی که از کار کردن با کودکانی با مشکل مشابه داشته است صحبت کند.
  • دکتر روانشناس کودک باید با توجه به نقاط قوت و ضعف هر کودک و ویژگی‌های شخصیتی مختص به هر کودک، روش درمانی مناسب با او را در پیش بگیرید و از یک نسخه از پیش تعیین شده برای همه استفاده نکند.
  • ارتباط نزدیک روانشناس با والدین برای توضیح اینکه در جلسات درمانی چه اتفاقی می‌افتد و چه برنامه‌درمانی در پیش رو است بسیار مهم است. روانشناس هر ۳ یا ۴ جلسه یکبار با والدین جلسه‌ای برگزار می‌کند تا بررسی کند تغییراتی که میخواسته تا چه میزان در رفتارهای کودک رخ داده است. بنابراین در همان جلسه اول مشاوره، از دکتر روانشناس نوجوان و کودک در مورد میزانی که قرار است والدین در برنامه‌‌های درمانی کودک درگیر باشند سوال کنید.
  • در بعضی موارد خانواده ‌درمانی برای بهبود رفتار دیگر اعضای خانواده با کودک و درک رفتارهای او، در کنار رواندرمانی فردی کودک برای پیشبرد سریع‌تر روند درمان بسیار کمک‌کننده است.
  • از آنجا که کودکان غالبا از روش‌های دیگری غیر از صحبت کردن مانند گریه، لجبازی و یا حتی دردهای جسمانی مانند شکم درد و ... برای بیان نیازهای خود استفاده می‌کنند، بهترین دکتر روانشناس کودک باید توانایی درک و فهم نیازهای کودک را داشته باشد تا بتواند به شما و کودکان در جهت تغییر کمک کند.

مشاوره کودک و نوجوان - مرکز روانشناسی کودک آنلاین و حضوری


بهترین روانشناس کودک و نوجوان در تهران

در ادامه برای آشنایی با روانشناس کودک در تهران، به توضیح رویکردهای درمانی در کلینیک روانشناسی کودک و نوجوان دکتر کربلایی می‌پردازیم. در کلینیک دکتر کربلایی، جهت درمان اختلالات رفتاری کودکان و نوجوانان، روانپزشک و دکتر روانشناس کودک و نوجوان با هم همکاری دارند. رویکرد کلینیک برای درمان کودکان و نوجوانان در مرحله اول درمان غیر دارویی است. تمام تلاش کلینیک بر این است که برای این گروه سنی حتی المکان از دارو استفاده نشود و از رفتاردرمانی به عنوان رویکرد اولیه استفاده گردد. همچنین این کلینیک مجهز به دستگاه‌های درمانی نوین مانند: آر تی ام اس، تی دی سی اس، نوروفیدبک و بیوفیدبک است که تمامی دستگاه‌ها برای عملکرد هر چه بهتر از بهترین برندهای روز دنیا می‌باشند. 

در مورد مراجعین مشکل و مقاوم به درمان، کمیسیون علمی متشکل از فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان، مشاور کودک و نوجوان و مدیر کلینیک دکتر علی کربلایی تشکیل می‌شود که تابحال برای بسیاری از بیماران راهبردی و کارگشا بوده است.

بخش کنترل کیفی کلینیک، در طول درمان از والدین کودک یا نوجوان بازخورد گرفته و بدین ترتیب درمانگران امتیاز می‌گیرند و این خود برای رشد و تعالی بخش روانشناسی نوجوان و کودک بسیار مهم است. کلینیک دکتر کربلایی به دلیل حساسیت ویژه‌ای که روی گروه سنی کودک و نوجوان دارد، تمام تلاش و انرژی خود را به کار گرفته است. اگر به دنبال کمک گرفتن از بهترین مشاور کودک در تهران هستید می‌توانید از خدمات این کلینیک بهره ببرید.

آدرس دکتر روانشناس کودک و نوجوان در تهران

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


همین امروز تماس بگیرید